ספר חדש: הערת שוליים מאת עדיאור זיתון

 

ספר חדש:

הערת שוליים מאת עדיאור זיתון



"הערת שוליים" מאת עדיאור זיתון בהוצאת "ספרי ניב", הוא רומן מרגש ומרתק שמציג את סיפורה של לילה שחלומה הוא להיות שפית קונדיטורית. היא מחליטה לעשות שינוי קיצוני בחייה ועוברת להתגורר בשווייץ כדי להתנסות בתחום זה וכדי ללמוד שם, אבל זאת לא הסיבה האמיתית שבגללה עזבה את ישראל - יש הרבה דברים מתחת לפני השטח עליהם לא סיפרה מעולם לאף אחד. היא לא סיפרה מה עשו לה אחרים ומה עשתה לעצמה. לילה מנסה להתחיל מחדש במקום בו איש לא מכיר אותה או את עברה. הכול משתנה ברגע בו נכנס אלכס נכנס.

החלק הראשון של "הערת שוליים" עוסק בהתמודדות אמיצה עם החיים ובהתבוננות עמוקה שמוגשת כעלילה מסעירה. הוא חושף סיפור קודר ואף מעט אפל בחלקו, אך כזה שיש בו גם תקווה, אופטימיות, התחזקות ושיקום. זהו סיפור שנותן מבט נועז אל נבכי פצע גלוי, כואב ושותת דם בידיעה שזאת הדרך היחידה להתגבר עליו או לכל הפחות לחיות לצידו בשלום - קבלה ואהבה עצמית הן שם המשחק.

"נכון, אני רק בת עשרים וארבע, אך השלדים שבארון שלי קרקשו ונקשו בדלת בכל פעם שהתחיל סיפור אהבה, שכמובן נגמר בשיברון הלב שלי, והם מזכירים לי שוב ושוב שהם עדיין שם ולא ייעלמו לשום מקום. אותם שלדים גרמו לי לאבד אמון בסוף הטוב שלי, גרמו לי להפסיק להאמין בזכות שלי לקבל אותו, גרמו לי לחבל בכל מערכת יחסים שאי-פעם הייתה לי. במודע או לא" (מתוך הספר)

עדיאור זיתון בת 27, שפית קונדיטורית במקצועה, מתגוררת כיום בשווייץ. עדיאור אופה בימים וחולמת סיפורים בלילות ומאמינה גדולה בקסם ובהגשמה עצמית. "בזמנים בהם הרגשתי שאני טובעת ברגשותיי, האִגרּוף היה אדמה יבשה. הוא נתן לי לבטא את מה שאני מרגישה ללא מילים. הוא נתן לי לבעוט, לחבוט ולהכאיב לכל מי שהכאיב לי בלי באמת לעשות זאת".

עדיאור זיתון אומרת: "בכתיבת 'הערת שוליים' היה לי חשוב לגעת בכמה סוגיות שנחשבות עדיין 'טאבו' גם בשנת 2022: מחלות נפש, ביטול עצמי והלקאה עצמית. בחרתי דווקא לשים אותן על השולחן כדי להעצים את המסע שעוברת הדמות הראשית ובעצם המסע שכל אחד מאיתנו צריך או ראוי לעבור. בחרתי לעסוק בשאלה "מה אם מחלות נפש לא הופכות אותי לפחות ראוי לאהבה, אלא להפך?" ניסיתי להראות שאנחנו לא חייבים להתאים את עצמנו לתבנית שחוקה רק כדי לקבל את הסוף הטוב שכולנו כל כך משתוקקים אליו. להפך, נועדנו להתבלט, להצטיין, להדגיש את השוני ואת הייחודיות שלנו.

"כמובן שאני לא הראשונה שמעלה את הסוגיות האלה וכנראה שגם לא אהיה האחרונה, אך התקווה שלי היא לגרום לפחות לקורא אחד להבין שכולנו שותפים למסע הזה שנקרא 'גילוי עצמי'. לכולנו יש ספקות, ועם קצת תקווה ותקשורת נוכל להבין שכולנו נמצאים בסירה הזאת יחד. אני מקווה שהקוראים ימצאו את הספר רומנטי, מצחיק וסוחף".

"הערת שוליים" מאת עדיאור זיתון. הוצאת ספרי ניב, 273 עמודים. שנת 2022

תגובות