חדשנות באנרגיה: חברה בריטית מתמרצת בעלי מערכות גג סולאריות עם תגמול גבוה יותר על האנרגיה שיפיקו

 

חדשנות באנרגיה: חברה בריטית מתמרצת בעלי מערכות גג סולאריות עם תגמול גבוה יותר על האנרגיה שיפיקו

 

לונדון, בריטניה, 26 באפריל 2021, (ACCESSWIRE) :

Rowan Energy רוואן אנרג'י הכריזה על תוכנית תמריצים חדשה, Rowan Rewards. התוכנית מאפשרת ללקוחות לצבור נקודות, בדומה לתוכניות נאמנות אחרות, בהתאם להיקף האנרגיה שתיוצר במערכות הגג הסולאריות שלהם.



מאז תמה תקופת התעריף הראשוני ב-2019, לא היה תמריץ כלכלי שיכול היה לגרום לאימוץ פתרונות הפקת אנרגיה סולארית. ב-Rowan מתכוונים לשנות מצב זה באמצעות שילוב של טכנולוגיית בלוקצ'יין ותחשיב קיזוז פחמן, ובכך להציע תגמולים כספיים וסביבתיים ללקוחותיה. הסטארט אפ הבריטי מאמין בכל ליבו שהפקת אנרגיה מתחדשת הינה בעלת ערך שווה ליצרני האנרגיה ולסביבה האקלימית עצמה.

נכון לעכשיו, בעלי מערכת גג סולארית יכולים לקבל לכל היותר 5.5 פני עבור כל קילוואט שעה (kWh) שהם מפיקים באמצעות המערכת. משמעות תעריף זה היא שהחזר מלא על השקעתם עלול לארוך עד 30 שנה (בהתאם לסוג וספק המערכת), כאשר הפאנלים עצמם אינם צפויים לשרוד עד למועד זה.

לקוחות של רוואן אנרג'י יכולים כיום ליהנות מתעריף של עד 15.5 פני לכל קילוואט שעה, ותעריף זה עשוי לצמוח בעתיד. עבורם, ההחזר על ההשקעה צפוי להגיע בתוך פחות מחמש שנים.

רוואן מעניקה תשלום עבור כל קילוואט שעה שהפיקה המערכת הסולארית, לא רק על האנרגיה שהוזנה בסופו של דבר מהמערכת לרשת החשמל. החברה מסוגלת לתגמל באופן זה בזכות שילוב מספר טכנולוגיות במוצר שלה. בתשתית הפלטפורמה של רוואן מצוי מערך בלוקצ'יין שנבנה במיוחד. בלוקצ'יין הוא מסד נתונים מאובטח ומבוזר, שבדרך כלל נדרשות כמויות גדולות של אנרגיה על מנת לתפעלו. ברוואן בנו את מערך הבלוקצ'יין שלהם מאפס, והוא תוכנן כך שיוכל לרוץ על גבי קבוצה של ראפסברי פאי (מיקרו-מחשב מינימליסטי שהומצא בבריטניה), וכך הוא חסכני באנרגיה וכנגזר מכך גם חסכני בפליטת הפחמן שלו.

כל לקוח מקבל דגם חדש של מד אנרגיה בשם Rowan Smart Miner ("הכורה החכם"), המותקן על גבי היחידה הסולארית. מד אנרגיה זה אינו מצריך ביצוע שינויים פיזיים ביחידה הסולארית, וניתן להוסיפו ליחידות קיימות או לקבלו יחד עם יחידה חדשה.

המד החכם החדש מוצב מאחורי המד החכם המקורי, ומודד את היקף האנרגיה המופק בידי מערכת הגג הסולארית, ובמקביל מאשרר באמצעות מערך הבלוקצ'יין כי האנרגיה שהופקה הועברה לרשת החשמל. לאחר שהמד החכם החדש הותקן, הוא מתחיל למדוד את האנרגיה שהופקו באמצעות הלוחות הסולארים, ומתגמל את בעלי המערכת בנקודות, אותם יכולים הלקוחות לבדוק באמצעות ממשק ידידותי הנגיש מהמחשב או אפליקציה למכשירים ניידים.



מכיוון שאביזרים אלו ממוקמים מאחורי הפאנלים הסולאריים, הבלוקצ'יין של רוואן פועל על בסיס אנרגיה סולארית ולכן ניטרלי בהיבט פליטת הפחמן שלו.

הנקודות הנצברות מייצגות 10 פני לכל 1 קילוואט שעה שהופק. את הנקודות ניתן לממש באמצעות המרה כספית לחשבון פייפאל, או לכרטיס חיוב של רוואן, והלקוחות אף יכולים לתרום נקודות ישירות לארגונים המטפלים במשפחות שאין באפשרותן לממן את כל צרכי האנרגיה שלהן.

כאשר לקוח מצטרף לתוכנית התמריצים של רוואן אנרג'י, הוא אינו נדרש להחליף את הספק הנוכחי שלו, והתוכנית אינה משפיעה על התעריף שנקבע בין הצדדים.

רוואן החלה בפריסה ראשונית של התוכנית בפברואר 2021. החברה שיתפה פעולה עם מתקינת הפאנלים הסולארית המובילה Ecocute בהתקנת המדים החכמים החדשים ב-50 נכסים, על מנת לבדוק ולוודא כי התוכנית פועלת באופן כשורה מקצה לקצה טרם ההשקה הכלל-ארצית. רוואן מתכוונת להתקין 10,000 יחידות של המד החכם החדש בנכסים עד סוף השנה.

החברה כבר בונה מערך שותפויות בקנדה, צרפת ופולין, ובכוונתה להציע את תוכנית התמריצים ברחבי העולם.

זהו רק תחילת מסעה של רוואן אנרג'י. לאחר שמספר הלקוחות שגייסה יגיע להיקף משמעותי, החברה מתכננת להשיק את פלטפורמת המסחר בין עמיתים (P2P) לאנרגיה שלה. משמעות המהלך היא שיצרני אנרגיה יוכלו למכור אותה ישירות לצרכני האנרגיה, בהסתמך על היקף הדרישה והקרבה הגיאוגרפית. במילים אחרות, יצרן אנרגיה יוכל לחלוק את האנרגיה שייצר עם משפחתו, חבריו ואחרים.

באמצעות הצגת פתרונות חדשניים אלו לשוק, רוואן אנרג'י תהיה חברת האנרגיה הראשונה בעולם המפעילה קהילה ירוקה המייצרת וצורכת אנרגיה. הלקוחות יוכלו לצפות על גבי מסך המידע שלהם בזמן אמיתי מהיכן מופקת האנרגיה שאותה הם צורכים באותו רגע.

מהלכים אלו לא רק מעניקים ליצרני האנרגיה החזרים טובים יותר על השקעתם, אלא גם מספקים לצרכנים אנרגיה ירוקה במחירים זולים יותר, ומייתרים את השימוש בהרשאות אנרגיה ירוקה (GEC) הידועות לשמצה, המשמשות כעלה תאנה עבור יצרני אנרגיה באמצעות דיזל או פחם. באמצעותן, חברות אנרגיה מסויימות רוכשות "אנרגיה חומה", מאזנות את תחשיב פליטת הפחמן שלהן, ואז מוכרות את האנרגיה לצרכנים במסווה של "אנרגיה ירוקה".

מאחורי החברה עומד המנכ"ל והמייסד, דייוויד דאקוורת', שיסד אותה ב-2018 בקיימברידג'. לאחר שנדחה בידי מספר חברות תשתית גדולות, דייויד החל לפתח את הרעיון והציג תוכנית בת 4 שלבים להטמעת רעיון התמריצים בשוק.



בשלב הראשון בנתה רוואן אנרג'י גרסת בטא של הבלוקצ'יין החסכן בפחמן שלה, וחברה לספקית המדים החכמים PassivSystem, במטרה להתניע מהלך נסיוני להוכחת היתכנות, שתיעד את הפקת האנרגיה של 175 בתים, ותוגמלו על כך.

בשלב השני הפעילה רוואן את מערך הבלוקצ'יין שלה ויצרה באמצעותו מטבע דיגיטלי (token), ה"Rowan Coin", אותו שילבה בבורסות המוכרות PRoBit ו-LAtoken. לאחר מכן החלה רוואן לגייס עובדים מרחבי העולם במטרה להפוך את החזון של דיוויד למציאות.

לאחר השלמת פיתוח טכנולוגיית המד החכם החדשני (Smart Miner), "הכורה החכם", עברה החברה לשלב יצור החומרה. החברה שיתפה פעולה עם חברת הקוד הפתוח הוולשית Emonpi, שאיפשרה לה להגיע בהצלחה לשלב השלישי, בו החל המד החדש להיות מופץ להתקנה בבתים במסגרת הניסוי. כאמור, פריסה כלל-ארצית מתוכננת להתבצע לקראת סוף השנה.

בשלב הרביעי תהפוך רוואן לספקית מורשית בעלת רשיון, ובהמשך היא צפויה להציג פיתוחים חדשים לתחום האנרגיה בעולמות הסולארי, הסוללות והרכבים החשמליים.



רוואן אנרג'י צפויה לשנות את הדרך בה אנו רוכשים ומוכרים אנרגיה, ובכך תביא את השינוי המיוחל לתעשיה מיושנת. באמצעות היצע התמריצים, מד "הכורה החכם" ופלטפורמה נגישה, רוואן מאפשרת החזר על ההשקעה בהיבט הכלכלי, ויתרונות רבים בהיבט האקלימי.

רוואן אנרג'י מבקשת להפוך את האנרגיה הירוקה לזמינה ומתגמלת לכולם.

www.rowanrewards.com

www.rowanenergy.com

 


תגובות