ST, RAMSEM פותחת מעבדת מיון ראשונה באפריקה

 


ST, RAMSEM  פותחת מעבדת מיון ראשונה באפריקה

 


נבסוטה, טקסס, 28 במאי 2021 (GLOBE NEWSWIRE)

Sexing Technologies® (ST) מובילה עולמית חדשנית בתחום מיון זרע בעלי החיים נכנסה לשותפות עם חברת RAMSEM החלוצה בהזרעה מלאכותית לבעלי חיים, במטרה להקים מעבדת מיון לזרע, הראשונה באפריקה. המעבדה נמצאת במתקן של רמסם ליד בלומפונטיין, דרום אפריקה.



המעבדה תייצר זרע טרי ומוקפא ממוין על פי מין מכבשים, עזים ובקר. שיטת מיון על פי מין של ST מפרידה זרע הנושא כרומוזום X (נקבה) מזרע הנושא כרומוזום Y (זכר) באמצעות תהליך הנקרא זרימה ציטומטרית (cytometry flow). פעולה זו מספקת ללקוחות זרע בדיוק של מעל 90 אחוזים למין המבוקש ומשיג שיעורי התעברות שווים לפלט זרע קונבנציונאלי (לא ממוין) המשמש להזרעה מלאכותית.

רמסם היא מובילה ידועה בעולם בתחום שירותי הרבייה של כבשים ועזים, בעיקר בטכניקות (A.I.)  להקפאת זרע והזרעה מלאכותית לפרוסקופית שהובאה לדרום אפריקה בשנת 1985 על ידי ד"ר יוהאן סטיין, ממייסדי החברה. מאז הקמתה הרחיבה רמסם את היצע השירותים שלה לכלול: העברת עוברים (ET) וייצוא גנטיקה של כבשים ברחבי העולם והעברת עוברים (ET) ויצוא גנטי של החברה. ד"ר יוהאן סטיין נשאר בצוות החברה כראש תוכניות ה- AI וה- ET הלפרוסקופיות של החברה.

"רמסם זכתה לשתף פעולה עם Sexing Technologies, בעלת השם המכובד ביותר בתחום שירותי מיון זרע", אומר ד"ר פני סטיין, מנכ"ל רמסם ובנו של ד"ר יוהאן סטיין. "שותפות זו הביאה את שיטת מיון זרע ליבשת אפריקה והיא צפויה לחולל מהפכה בענף הרבייה של בקר, כבשים ועיזים בדרום אפריקה. עבודת המחקר והפיתוח המתקדמת של ST  היא חוד החנית שהובילה למוצר הדגל הזרע הממוין שלה, SexedULTRA, שכבר מניב תוצאות הניתנות להשוואה לזרע טריA.I. לפרוסקופי בדרום אפריקה.

"השותפות הזו מגלמת באמת את הרוח של רמסם לפיה 'ניסיון פלוס טכנולוגיה שווה תוצאות!", מוסיף ד"ר פני סטיין.

רמסם פועלת בנוסף לסייע בשימור חיות הבר באפריקה. החברה מספקת שירותי הקפאת זרע ל- ARK Biotech לשימור הגנטיקה של באפלו אפריקאי, קרנפים ואריות. עם פתיחת המעבדה, רמסם תרחיב את השותפות שלה עם ARK Biotech, כך שתכלול שירותי מיון זרע והזמנות שירותי הפריית מבחנה.

Sexing Technologies® היא מובילה עולמית חדשנית בטכנולוגיית מיון מין בזרעי בעלי חיים.

 


תגובות