סקר צופה התאוששות בביקוש לבוגרי בתי הספר לעסקים בעידן שלאחר המגפה

 

סקר צופה התאוששות בביקוש לבוגרי בתי הספר לעסקים בעידן שלאחר המגפה

9 מכל 10 מגייסים למשרות תאגידיות אופטימיים לגבי גיוס בוגרי MBA ועליית השכר כתוצאה מהצמיחה במגזר הטכנולוגיה



רסטון, וירג'יניה, 30 ביוני 2021 (GLOBE NEWSWIRE):

המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים (GMAC™), ארגון עולמי של בתי ספר מובילים לתארים מתקדמים בעסקים, פרסמה היום את סקר הגיוס לחברות השנתי שלה לשנת 2021. הדו"ח מצא כי מגייסים הפועלים בתאגידיים צופים ביקוש חזק לבוגרי בתי ספר לעסקים, כאשר תשעה מכל עשרה מהם מצפים שהוא יגדל או ישאר יציב בחמש השנים הקרובות. בנוסף, שיעור גבוה יותר של מגייסים בשנת 2021 (37%) צפו שהביקוש יגדל לעומת השנה הקודמת (30%), כאשר יותר ממחצית מהמגייסים האירופאים (54%) שותפים לאמונה זו לעומת מקביליהם באסיה (32%) ובאמריקה (34%).

"במהלך קצת יותר מעשור, שיעור המגייסים הנסקרים המתכננים להעסיק בוגרי תואר שני במנהל עסקים גדל באופן משמעותי, כאשר המגמה בולטת במיוחד באירופה, שם האחוז קפץ מ-44% ב-2010 לכמעט פי שניים (86%) בשנת 2021, ובארצות הברית, שם הוא גדל מ-56% ל-94%, עלייה של 68%", אמר סנג'יט צ'אופלה, נשיא ומנכ"ל GMAC. "ככל שהחברות מתאוששות מהמגפה ובונות מחדש את כוח העבודה שלהן, אין זה מפתיע שבוגרי בתי הספר לעסקים - עם מנהיגותם וכישוריהם הניהוליים המצויים בביקוש גבוה - מתחזקים במיוחד בהצעת הערך שלהם כעובדים, וממוקמים באופן ייחודי על מנת לעמוד באתגרים הכלכליים של ימינו".

ממצאים עיקריים

שכר וגיוס עובדים בוגרי תואר שני במנהל עסקים צפויים לחזור לרמות שלפני המגפה

בשנת 2020, השכר החציוני הצפוי של בוגרי תואר שני במנהל עסקים הגיע לשיא של כל הזמנים של 115,000 דולר לפני שמגפת הקורונה שיבשה קשות את הכלכלה העולמית וגרמה לו לרדת ל-105,000 דולר שלושה חודשים לאחר פרוץ המגפה. עם זאת, השכר החציוני של בוגרי תואר שני במנהל עסקים לשנת 2021 צפוי להתאושש לרמתו טרום המגפה ב-2020 של 115,000 דולר. בשיעור זה, השכר החציוני של בוגרי תואר שני במנהל עסקים גבוה ב-77% מהשכר החציוני של בעלי תואר ראשון (65,000 דולר) וגבוה ב-53% בהשוואה לאלו שגויסו ישירות מהתעשייה (75 אלף דולר). פרמיית שכר זו מראה כי השקעה בתעודת MBA ממשיכה להשתלם לאורך זמן, ומסייעת לבוגרי תואר שני במנהל עסקים להרוויח 3 מיליון דולר יותר בחייהם מאשר בעל תואר ראשון בלבד. mba.com של GMAC מציע כלי יעיל לחישוב החזר ההשקעה (ROI) לבוגרי בתי ספר לעסקים.

לפני המגפה, 92% מהמגייסים ציינו כי בכוונתם להעסיק בוגרי תואר שני במנהל עסקים בשנת 2020. עם זאת, השיבושים שנגרמו על ידי מגפת הקורונה השפיעו לרעה על תוכניות אלה, וההעסקה בפועל של בוגרי תואר שני במנהל עסקים (80%) הייתה נמוכה מהתחזיות לשנת 2020. במבט קדימה, שיעור המגייסים המתכננים להעסיק בוגרי תואר שני במנהל עסקים בשנת 2021 (91%) חוזר לרמה זהה לזו שלפני המגפה ב-2020 (92%). תחזיות גיוס בוגרי תואר שני במנהל עסקים משדרות עוצמה באזורים ובתעשיות מרכזיות. באופן ספציפי, 95% מהמגייסים בתחום הייעוץ, הענף המבוקש ביותר בידי בוגרי תואר שני במנהל עסקים, צופים להעסיק אותם – היפוך לעומת גיוס בפועל של 76% בשנת 2020.

מגזר הטכנולוגיה מחבק בוגרי תואר שני במנהל עסקים לגיוס וקידום

על פי המשיבים לסקר, הביקוש לבוגרי תואר שני במנהל עסקים בתעשיית הטכנולוגיה צפוי לגדול ב-10% ב-2021 לעומת טרום המגפה ב-2020. למעשה, כאשר 96% מהמגייסים הטכנולוגיים צופים לגייס בוגרי תואר שני במנהל עסקים בשנת 2021, המשמעות היא הביקוש לכישרונות MBA כיום הינו גבוה יותר מבשלוש השנים הקודמות. עוד עולה מהנתונים כי שניים מתוך שלושה (68%) מגייסים במגזר הטכנולוגיה מסכימים כי מנהיגים בארגונים שלהם נוטים להיות בעלי השכלה אקדמית לתואר שני – עלייה של 11% משנת 2020 (57%).

"חברות טכנולוגיה רואות ערך גבוה במנהיגים שאינם רק מיומנים מבחינה טכנית, אלא גם בעלי כישורים אסטרטגיים, בינאישיים, תקשורתיים וניחנים ביכולות בקבלת החלטות חזקות, כמו גם הבנה של חשיבות הגיוון, הכללה וקיימות בארגונים שלהם - אלה יהיו קריטיים להנעת צמיחה ארגונית וחדשנות", אמר פיטר ג'ונסון, עוזר דיקאן בית הספר האס למנהל עסקים באוניברסיטת ברקלי. "כישורי ליבה אלו מייצגים את הערכים שבתי הספר לעסקים מחדירים בבוגרי תואר שני במנהל עסקים שלהם ותוכניות מאסטר במנהל עסקים".

היחס לתוכניות מקוונות שונה ותלוי באזור ובמגזר

תוכניות מקוונות צוברות תאוצה בשנים האחרונות. על פי נתוני GMAC, 50 תוכניות MBA מקוונות נוספות קיבלו ציוני GMAT בשנת הבדיקות (TY) 2020 לעומת חמש שנים קודם לכן ב- TY 2016. בנוסף, 84% מתוכניות ה-MBA המקוונות דיווחו על עלייה בהגשת מועמדויות בסקר מגמות הרישום של GMAC לשנת 2020.

עם זאת, כאשר מגייסים מארגונים נשאלו על רמת ההסכמה שלהם עם ההצהרה "הארגון שלי מעריך בוגרי תוכניות מקוונות ופנים אל פנים באופן שווה", רק שליש (34%) מהם הסכימו. במונחי תעשיות, מגייסים מענף הפיננסים והחשבונאות (41%) נוטים יותר לראות בוגרי תוכניות מקוונות כשווים לעמיתיהם בקמפוס, בהשוואה לעמיתיהם המגייסים בייעוץ (25%) או טכנולוגיה (28%). מכיוון שתוכניות מקוונות הן בבירור תחום הגדל במהירות של השכלה ניהולית לתארים מתקדמים, קיימות הביקוש תדרוש רמה גבוהה יותר של קבלה בידי מעסיקים, במיוחד כאשר מחקר המועמדים האחרון של GMAC מצביע על פער דומה מבחינת התפיסה של תוכניות מקוונות לעומת פנים אל פנים.

"בתי הספר לעסקים ממשיכים לפתח מודלים של תפעול, ויותר מועמדים יכולים  לקבל גישה ללימודי תואר שני במנהל עסקים ותוכניות של מאסטר בעסקים באמצעות פלטפורמות מקוונות, ועובדה זו מייצרת עבור הקהילה של בוגרי מערכת החינוך לניהול עסקים הזדמנות לאזן את הציפיות והתוצאות עבור הבוגרים והמגייסים מהחברות", אמר צ'אופלה.

אודות הסקר

GMAC עורכת את סקר המגייסים התאגידיים מטעם קהילת החינוך הניהולי לתארים מתקדמים משנת 2001. הסקר השנה, שנערך בשיתוף עם איגוד בוגרי תואר שני במנהל עסקים (AMBA), הקרן האירופית לפיתוח ניהול (EFMD), MBA Career Services & Employer Alliance  (MBA CSEA) ומשרדי שירותי יעוץ קריירה בבתי ספר לתואר שני במנהל עסקים ברחבי העולם, כלל 529 משתתפים ונערך בין ה-25 בפברואר ל-31 במרץ 2021. פרטים נוספים על הדו"ח המלא, וסדרות מחקר אחרות שהופקו על ידי GMAC, זמינים באתר gmac.com

אודות GMAC

המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים (GMAC™) היא ארגון מכוון משימה של בתי ספר למינהל עסקים למוסמכים מובילים מכל העולם. GMAC שנוסד ב-1953 יוצר פתרונות וחוויות שמאפשרים לבתי ספר למינהל עסקים ולמועמדים לגלות, להעריך ולהתחבר אלה עם אלה טוב יותר.

GMAC™ מספקת מחקר ברמה עולמית, כנסים של הענף, כלי גיוס והערכות לענף לימודי הניהול למוסמכים, וגם כלים, משאבים, אירועים ושירותים שעוזרים להדריך מועמדים במסע ההשכלה הגבוהה שלהם. הבחינה Graduate Management Admission Test™ (GMAT™) שבבעלות וניהול GMAC היא ההערכה לבתי ספר למינהל עסקים למוסמכים שנעשה בה השימוש הרחב ביותר.

בבעלות וניהול GMAC גם הבחינה NMAT by GMAC™ (NMAT™) וההערכה לבכירים (EA).

יותר מ-7 מיליון מועמדים ללימודים של מנהל העסקים או MBA ביקרו באתר של GMAC mba.com -  בשנה שעברה כדי לבחון אפשרויות לבחירת בית ספר לעסקים, להתכונן ולהירשם למבחנים, ולקבל ייעוץ על תהליך הקבלה. 

BusinessBecause ו-The MBA Tour הן חברות בנות של GMAC™, ארגון גלובלי עם משרדים בסין, הודו, בריטניה וארצות הברית.

למידע נוסף על עבודתנו בקרו www.gmac.com


 


תגובות