teamLab Planets בטוקיו תחשוף ב-2 ביולי שתי יצירות אמנות חדשות ואימרסיביות בגן החי

 

teamLab Planets בטוקיו תחשוף ב-2 ביולי שתי יצירות אמנות חדשות ואימרסיביות בגן החי

צילומים: Business Wire

המוזיאון, בו המבקרים צועדים דרך המים, הופך להיות אפילו יותר אימרסיבי, בזכות תוספת של גן אינטראקטיבי הכולל 13,000 סחלבים חיים פורחים באוויר, וגן אזוב המשתנה ללא הרף עם ביציות המפיצות אורות וצלילים

טוקיו, 29 ביוני 2021, (BUSINESS WIRE):


 

 

teamLab Planets TOKYO בטויוסו שבטוקיו חוגג את יום השנה השלישי שלו עם תוספת: ב-2 ביולי, המוזיאון פותח אזור גן חדש עם שתי יצירות אמנות גן אינטראקטיבי.

שני גנים ייפתחו לציבור: גן שבו המבקרים יכולים להתאחד עם הפרחים, להיטמע בתוך 13,000 סחלבים חיים פורחים באוויר; וגן אזוב מלא ביציות הזוהרות ומהדהדות כאשר אנשים נוגעים בהן או הרוח מניעה אותן.

teamLab Planets מורכב מתשע יצירות אמנות, כולל ארבעה חללי אמנות ענקיים ושני גנים, והוא משגר את המבקרים לחוויה אימרסיבית במוזיאון בו הם הולכים דרך המים, ובגן שבו הם מתאחדים עם הפרחים.



teamLab Planets

teamLab Planets הוא מוזיאון בו אתה הולך דרך המים, וגינה בה אתה מתאחד עם הפרחים. במתחם כולל עשר יצירות אמנות, כולל ארבעה חללי תצוגה מסיביים ושני גנים.

על ידי טבילת הגוף כולו יחד עם אנשים אחרים ביצירות אמנות מסיביות אלה, הגבול בין הגוף ליצירות האמנות מתמוסס, הגבולות בין העצמי, אחרים והעולם הופכים רציפים, ואנו חוקרים מערכת יחסים חדשה ללא גבולות בינינו לבין העולם.

המבקרים נכנסים למוזיאון יחפים והופכים שקועים לחלוטין יחד עם מבקרים אחרים בחללי האמנות העצומים.

פרטי התערוכה: planets.teamlab.art/

אזור גן (2 יצירות אמנות גן)

גן הפרחים הצף; הפרחים ואני מאותו השורש, הגן ואני הם אחד

teamLab, 2015, Interactive Kinetic Installation, Endless, Sound: Hideaki Takahashi
Artwork: 
https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/ffgarden_planets/

גן פרחים צף זה מורכב ממסה תלת מימדית של פרחים.

הפרחים צפים מעל האנשים, וכשהאנשים זזים, הפרחים יורדים שוב. חלל עבודת האמנות מלא לחלוטין בפרחים, אך כשהם צפים למעלה, נוצרים חללים עם אנשים במרכז. לכן, אנשים מסוגלים לשוטט בחופשיות במרחב מסת הפרחים התלת מימדי. אם תיתקלו באנשים אחרים בתוך עבודת האמנות, החלל שלכם יתחבר לשלהם ויהפוך למרחב אחד ויחיד.

נאמר על גני זן שהם נוצרו כמקומות שבהם קבוצות של כוהני זן יתאמנו במטרה להפוך לאחד עם הטבע. יש זן קואן סיני (שאלה או סיפור שהוא חלק מההכשרה התיאולוגית של כוהני הזן) שנקרא "הפרח של נאנסן". אדם בשם ריקופו טאיפו, שוחח עם ננסן ואמר: "ג'ו הושי אומר, 'גן עדן ואני מאותו השורש. כל הדברים ואני מאותו החומר." כמה נפלא זה! ננסן, שהצביע על פרח בגינה, אמר: "אנשים בימינו רואים את הפרח הזה כאילו היה בחלום."

בעבודת אמנות זו, האנשים טובלים עצמם בפרחים, והופכים לאחד עם הגן. כשאנשים מתאחדים עם הפרחים ומסתכלים עליהם, הפרחים מביטים לאחור. אנשים באמת יכולים לראות את הפרחים בפעם הראשונה.

הפרחים הפורחים באוויר הם סחלבים אפיפיטיים. צמחים אפיפיטיים נפוצים מאוד במשפחת הסחלבים, וסחלבים אפיפיטיים מסוגלים לגדול ללא לכלוך על ידי ספיגת מים מהאוויר. הפרחים ביצירה זו חיים, גדלים ופורחים עם כל יום שעובר.

נטען שסחלבים הינם הצמחים האחרונים שהופיעו על פני כדור הארץ. הקרקע כבר כוסתה על ידי צמחים אחרים, וסחלבים התפתחו כך שיוכלו לחיות על סלעים ועצים שבהם צמחים אחרים לא יכלו לשרוד. סחלבים מסתגלים ומתפזרים בפרק זמן קצר, ונאמר כי ישנם 25,000 עד 30,000 סוגים של מיני בר בלבד. מאמינים כי ישנם סוגים רבים יותר של סחלב מאשר כל צמח אחר. עם זאת, מינים רבים נמצאים בסכנת הכחדה עקב אובדן בית הגידול שלהם או חשיפת יתר עקב התפתחות.

זרעי סחלב הם דקים כמו אבק, רק עם עוברים לא בוגרים, ללא אנדוספרם, וחומרים מזינים לאחסון. בטבע, נביטת הזרע דורשת סימביוזה עם פטרייה ספציפית, והפטרייה הסימביוטית מספקת את החומרים המזינים. לזרעים אין עתודה לנביטה והם אינם יכולים להנביט את עצמם, עובדה זו עשויה לסתור את ההגדרה של מה הוא זרע. הזרעים אמורים להיות גם מחסן חומרים מזינים המיועדים לשתילים שיגרמו להם לנבוט, אך המינים האחרונים של הסחלב שהופיעו על פני כדור הארץ כבר אינם מכילים יכולת שכזו. זה גורם לנו לתהות מדוע האבולוציה לוקחת נתיבים מסוימים.

ידוע כי סחלבים התפתחו במשותף עם חרקים מסוימים נושאי אבקה, ומאמינים כי הם ממשיכים להתפתח במהירות כיום. הזמן שבו הפרחים בחלל האמנות מתחזקים בארומה משתנה בהתאם לזמן שבו חרקים שותפים אלה פעילים. מסיבה זו, הריח של חלל עבודת האמנות משתנה בכל רגע בין בוקר, יום ולילה.



גן אזוב של מיקרוקוסמוס מהדהד- צבע אור מוצק, זריחה ושקיעה
teamLab, 2021, Interactive Digital Installation, Endless, Sound: Hideaki Takahashi
Artwork: 
https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/resonating_microcosms_mossgarden_planets/

עם הזריחה, הביציות מתחילות לשקף את העולם סביבם. כאשר הם נדחפות בידי אדם או שרוח מנשבת בהן, הביציות נופלות ואז עולות, בשחררן צליל מהדהד. הביציות סביבן גם הן מגיבות אחת אחרי השנייה, וממשיכות להדהד באותו צליל.

כשהשמש שוקעת, הביציות זורחות מעצמן. כאשר הביצית נדחפת על ידי אדם או שרוח מנשבת בה, היא נופלת ואז עולה, צליל מהדהד החוצה, והיא פולטת צבע בהיר ספציפי לצליל. הביציות סביבה גם מגיבות אחת אחרי השנייה, משמיעות את אותו צליל ופולטות את אותו צבע בהיר שממשיך להדהד.

הביציות מתחילות להבהב לאט כשהרוח שקטה ואנשים לא דוחפים אותן. בגלל שצבעי הביצית מיוצרים על ידי אור, הן יכולות לשנות את צבען ל-61 צבעי אור מוצקים שונים.




יצירות האמנות הבאות עדיין מוצגות

ציור על פני המים שנוצר על ידי הריקוד של קוי ואנשים - צוות אינפיניטי
teamLab, 2016-2018, Interactive Digital Installation, Endless, Sound: Hideaki Takahashi

Artwork: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/koi_and_people/
Artwork Video: https://youtu.be/qAebQICA-fE

יקום הקריסטל האינסופי
teamLab, 2018, Interactive Installation of Light Sculpture, LED, Endless, Sound: teamLab

Artwork: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/infinite_crystaluniverse/
Artwork Video: https://youtu.be/b0BboQnqT_4

צף ביקום הנופל של פרחים
teamLab, 2016-2018, Interactive Digital Installation, Endless, Sound: Hideaki Takahashi

Artwork: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/fitfuof/
Artwork Video: https://youtu.be/ZCFsCHLGFlM

הרחבת הקיום התלת מימדי בחלל משתנה - שיטוח 3 צבעים ו-9 צבעים מטושטשים,  צף בחופשיות
teamLab, 2018, Interactive Installation, Endless, Sound: Hideaki Takahashi *

Artwork: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/transformingspace/
Artwork Video: https://youtu.be/je04z4596Xc

* כולל מעל ארבעה חללי יצירות אמנות מסיבית,  teamLab Planets הוא מוזיאון שבו אתה הולך במים, וגינה שבה אתה מתאחד עם הפרחים. הוא כולל מעל ארבעה חללי יצירות אמנות מסיביות.

תקציר התערוכה:

teamLab Planets TOKYO
https://planets.teamlab.art/tokyo/
#teamLabPlanets

זמנים: 7 ביולי 2018-סוף 2022

 

מקום: teamLab Planets TOKYO (6 Chome-1-16 Toyosu, Koto City, Tokyo)

 

שעות: יוני: שני-ששי 18:00-10:00 / שבת, ראשון, חגים 19:00-09:00

*הכניסה האחרונה 30 דקות לפני הסגירה

 

יולי: שני עד שישי 20:00-10:00 / שבת, ראשון, חגים ו- 22 עד 31 ביולי 20:00-09:00

הכניסה אחרונה שעה לפני הסגירה

 

סגור: 1 ביולי, 20 ביולי

 

כניסה: כרטיס כניסה

 

מבוגרים (גילאי 18 ומעלה): JPY 3,200
סטודנטים באוניברסיטה / תלמידי בתי ספר מקצועי:
JPY 2,500
תלמידי חטיבת ביניים / תיכון:
JPY 2,000
ילדים (גילאי 4 עד 12):
JPY 300
תינוקות (גילאי 3 ומטה): חינם
קשישים (גילאי 65 ומעלה):
JPY 2,400
מבקרים עם מוגבלויות:
JPY 1,600

 

חנות הכרטיסים של teamLab Planets TOKYO : https://teamlabplanets.dmm.com/en

 

*שעות הכניסה והתערוכה כפופות לשינויים. אנא עיינו באתר הרשמי לקבלת המידע העדכני ביותר.

 

אתרי מדייה חברתית:

 

אינסטגרם: https://www.instagram.com/teamlab.planets/

פייסבוק: https://www.facebook.com/TL.Planets/
טוויטר: https://twitter.com/teamLabPlanets

 

צעדים נגד התפשטות COVID-19:

מיושמים אמצעים למניעת זיהומים כגון הגבלות כניסה. אנא עיינו באתר האינטרנט לקבלת פרטים.
https://teamlabplanets.dmm.com/en/covid-19

ערכת עיתונות: https://goo.gl/tQXMLm

מידע לתקשורת: https://goo.gl/forms/fqn8DmGV8WWIntP53

PLANETS Co., Ltd.

האחראים המתפעלים מתקנים ב- teamLab Planets TOKYO

כתובת: Tokyo Nihonbashi Tower 26F, 2-7-1 Nihonbashi, Chuo-ku, Tokyo

 

אודות teamLab

teamLab (נ. 2001) הוא קולקטיב אמנות בינלאומי, קבוצה בינתחומית של מומחים שונים כגון אמנים, מתכנתים, מהנדסים, אנימטורים בגרפיקה ממוחשבת, מתמטיקאים ואדריכלים, אשר הפרקטיקה השיתופית שלהם מבקשת לנווט את במפגש של אמנות, מדע, טכנולוגיה, ועולם הטבע.

teamLab שואפת לחקור את היחסים בין העצמי לעולם ותפיסות חדשות באמצעות אמנות. כדי להבין את העולם סביבם, אנשים מפרידים אותו לישויות עצמאיות עם גבולות נתפסים ביניהם. teamLab מבקשת להגיע מעבר לגבולות הללו בתפיסת העולם שלנו, ביחסים בין העצמי לעולם ובהמשכיות הזמן. הכל קיים ברצף ארוך, שברירי ועם זאת מופלא וחסר גבולות.

teamLab כיכבה במרכזן של תערוכות רבות ברחבי העולם, כולל ניו יורק, לונדון, פריז, סינגפור, עמק הסיליקון, בייג'ינג, טאיפיי, ומלבורן, בין היתר. המוזיאון הקבוע Lab Borderless  נפתח באודאיבה, טוקיו ביוני 2018, ו-  teamLab Borderless Shanghai במחוז הואנגפו, שנחאי בנובמבר 2019. תערוכת הגוף המסיבי של TeamLab  Planets  בטויוסו, טוקיו מוצג עד סוף 2022. תערוכת הקבע בקנה מידה גדול Lab  SuperNature  נפתחה בהשקה רכב במקאו ביוני, 2020. התערוכה השנתית "חיים-עבודה" של teamLab, VOLVO teamLab: יער שבו האלים חיים", תהיה בתצוגה ב-Mifuneyama Rakuen, המעיינות החמים של טאקו, קיושו החל מה-16 ביולי.

העבודות של teamLab נמצאות באוסף הקבוע של המוזיאון לאמנות עכשווית, לוס אנג'לס; הגלריה לאמנות של ניו סאות' ויילס, סידני; הגלריה לאמנות של דרום אוסטרליה, אדלייד; המוזיאון לאמנות אסייתית, סן פרנסיסקו; מוזיאון החברה האסיאתית, ניו יורק; אוסף בורוסאן לאמנות עכשווית, איסטנבול; הגלריה הלאומית של ויקטוריה, מלבורן; ועמוס רקס, הלסינקי.

teamLab מיוצג על ידי Pace GalleryMartin Browne Contemporary ו- Ikkan Art.


תגובות