סנגל חונכת את רכבת האקספרס האזורית שלה המקשרת את דקר לדימניאדיו

 

סנגל חונכת את רכבת האקספרס האזורית שלה המקשרת את דקר לדימניאדיו



(צילום: Business Wire)

דקר, סנגל, 29 בדצמבר 2021, (BUSINESS WIRE):

ביום שני 27 בדצמבר 2021, הרפובליקה של סנגל, המיוצגת על ידי נשיאה,  מקי סאל, השיקה באופן רשמי את המבצע המסחרי של רכבת האקספרס האזורית (RET) שתחבר את דקר, בירת המדינה, לדיאמניאדיו, העיר החדשה הנמצאת כעת בפיתוח. קו הרכבת ישתרע על פני 35 ק"מ במטרה לשרת קרוב ל-115,000 נוסעים מדי יום באמצעות 14 הרכבות שלו, כל אחת עם קיבולת של 565 נוסעים.



כפרויקט הדגל של התוכנית לסנגל המתפתחת, שמטרתה לספק "סנגל מתפתחת בשנת 2035", ה- RET מצויד בטכנולוגיית "מצב כפול" חדשנית. הוא מסתמך על אנרגיה חשמלית כמו גם אנרגיה תרמית, ומאפשר לרכבות לנסוע במהירות הגבוהה ביותר של 160 קמ"ש. בנוסף, כל הרכבות הללו מצוידות במיזוג אוויר, גישה לאינטרנט אלחוטי על הסיפון ותאורת קריאה.

השלמת פרויקט זה, המחבר את מרכז דקר לנמל התעופה הבינלאומי החדש בלייז דיאגנה (כ-50 ק"מ מהבירה), אמורה להקל על העומס באזור על ידי הובלת 115,000 נוסעים ביום ומתן 196 נסיעות ברכבת ביום. הפרויקט מגלם את החזון צופה פני השטח וארוך הטווח של נשיא הרפובליקה, מקי סאל. אסטרטגיה זו הובילה למספר פרויקטים לטיפוח פיתוח וחדשנות, במיוחד בתחום תשתיות התחבורה, עם אספקת כביש העתיד.

"רכבת האקספרס האזורית היא לא רק אמצעי תחבורה מהיר. למעשה, זה יותר מסתם נסיעה מתחנת רכבת אחת לאחרת, זהו מסע במהירות גבוהה דוחף אותנו לעידן המודרני. אנו גאים בשיגור זה המספק הוכחה להתקדמותה של סנגל במונחים של קישוריות הדדית, ואנו מודים לשותפינו על תמיכתם", הצהיר נשיא הרפובליקה, מקי סאל, בחנוכת נסיעת הרכבת הראשונה. הוא גם הדגיש את השפעת הפרויקט על צמיחתה והתפתחותה של המדינה.

בניית קו הרכבת הראשוני הזה של רכבת האקספרס האזורית (RET) הופקדה בידי Agence pour la Promotion des Investissements et Grands Travaux du Sénégal (Apix SA). העבודות חולקו לשני שלבים, השלב הראשון יקשר את דקר לדימניאדיו (36 ק"מ) והשלב השני יקשר את דימניאדיו לשדה התעופה הבינלאומי בלייז דיאגנה (19 ק"מ נוספים). הקו ישרת 14 תחנות, כולל דקר, דימניאדיו ורופיסק.

רכבת האקספרס האזורית דקר-דימניאדיו היא אחת מכמה סדרי עדיפויות של הרשויות בסנגל מבחינת פרויקטי תשתית. אחרים כוללים את פרויקט התחבורה המהירה באוטובוס (BRT), פרויקט בנייה למטרופולין דקר וקידום ניידות באזור זה.


תגובות