שיתוף פעולה חדש מקים תא אנליטי משותף כצעד גדול קדימה לניטור ואכיפה של דיג

 

שיתוף פעולה חדש מקים תא אנליטי משותף כצעד גדול קדימה לניטור ואכיפה של דיג



ארגונים בינלאומיים שואפים לשנות את המשילות הגלובלית באוקיינוס ​​​​על ידי מתן גישה לנתונים, טכנולוגיה ואנליטיקה בקנה מידה גדול

וושינגטון, 31 במאי 2022, (GLOBE NEWSWIRE) :

 

שיתוף פעולה חדש נועד להגביר גישה שוויונית למודיעין חיוני, ניתוח נתונים וסיוע בבניית יכולות בתחום הדיג כדי לסייע לפתח במדינות ימיות יכולת להילחם בדיג לא חוקי, לא מדווח ולא מוסדר. התא האנליטי המשותף, או JAC (ר"ת Joint Analytical Cell), הוקם בידי על ידי רשת הניטור, הבקרה והמעקב הבינלאומית, Global Fishing Watch ו-TMT, והוא ירתום טכנולוגיה חדשנית ומומחיות דיג כדי להקל על שיתוף פעולה בין גורמים ממלכתיים ולא-מדיניים כדי לשנות את המשילות באוקיינוסים.

ההכרזה מגיעה לקראת היום הבינלאומי למאבק בדיג בלתי חוקי, לא מדווח ובלתי מוסדר (IUU) ב-5 ביוני ולקראת ועידת האוקיינוס ​​השנייה של האו"ם שתתקיים בליסבון, פורטוגל 27 ביוני עד 1 ביולי, בה יוצג באופן רשמי התא האנליטי המשותף בידי המדינות שמכירות בחשיבות של שיתוף פעולה חדש וטכנולוגיה חדשה כדי לסייע בניהול בר קיימא של האוקיינוסים.

"הקמת התא האנליטי המשותף מסמנת שינוי ימי במודיעין ובאנליטיקה של הדיג. זה יהווה תקדים לשינוי עולמי לעבר שימוש רב יותר בנתונים פתוחים, ניתוח נתונים ושילוב של טכנולוגיה כדי לספק שקיפות רבה יותר לגבי הפעילויות המתרחשות בתחום הימי, וכדי לחזק את מאמצי הניטור, הבקרה והפיקוח על הדיג", אמר מארק יאנג, מנכ"ל רשת הניטור, הבקרה והמעקב הבינלאומית . "שיתוף פעולה בין מדינות, עמותות ללא מטרת רווח וספקי טכנולוגיה יכול לסייע בהתמודדות עם דיג לא מדווח לא מוסדר על ידי אספקת נתונים מעשיים, מודיעין אמין ובניית יכולת לאלה הזקוקים לכך ביותר, ובסופו של דבר לשפר את ניהול הדיג העולמי".

דיג לא מדוח ולא מוסדר גורם לפגיעה משמעותית בבריאות ובחוסן של האוקיינוסים, שהוא חיוני בהבטחת פרנסה גלובלית וביטחון תזונתי. הוא גורם למדינות נזקים בדמות אובדן הכנסות של מיליוני דולרים וכן לנזק בלתי ניתן לכימות למערכות אקולוגיות ימיות. זה גם מוביל לעלייה בפשעים הקשורים, לרבות הפרות זכויות עבודה וזכויות אדם, כמו גם אתגרי ביטחון ימיים רחבים יותר.

טכנולוגיה ושקיפות מידע יכולים להניע שינויים בקנה מידה גדול במאבק נגד דיג לא חוקי. אבל לקהילה הגלובלית אין גישה באיכות שווה לנתונים ולכלים הדרושים, ולמשאבים וההכשרה הנדרשים כדי להשתמש בהם. רשויות הניהול הסתמכו באופן מסורתי על מערכות ניטור קנייניות שמציעות שיתוף מידע מוגבל ואינן זמינות לכל המדינות.

במאמץ לייעל את היצע הטכנולוגיות והנתונים השונות בתחום מודיעין הדיג, התא האנליטי המשותף מבקש לאפשר מודל פתוח ושיתופי יותר, שיזרז איחוד נתונים וטכנולוגיה, ויסייע למאמצי בניית יכולת שישפרו את נהלי התפעול הנוכחיים. ניתן לחלוק את התובנות הללו בין שותפים ולפרוס אותם כדי לתמוך ברשויות האכיפה הימית, ולאפשר להן לבצע פעולות דיג ממוקדות, מבוססות סיכונים ומודיעין, ניטור, בקרה, מעקב ואכיפה. פעולות אלו נועדו גם לשמש כגורם מרתיע, שכן יהיה קשה יותר להסתיר פעילויות בלתי חוקיות. התא האנליטי המשותף יתמקד במיוחד בחיזוק הפיקוח על הנמלים, פעילות המשלוחים באמצעות ספינות וסיורים אוויריים וימיים. תובנות מניתוחי התא יהיו זמינות גם למדיניות בינלאומית ותהליכים משפטיים מבוססי ראיות המכוונים לסגירת פרצות המנוצלות בידי פעילי דיג לא חוקיים.

"אתגר הדיג הלא מדווח ולא מוסדר ממשיך להתפתח, ולכן גם התגובות צריכות להתפתח בהתאם", אמר דנקן קופלנד, מנכ"ל ב-TMT . "ההזדמנויות שהנתונים המתאימים, הכלים והטכנולוגיות הנכונות והכשרת כוח אדם ממוקדת מציגים כדי לחזק את יכולות האכיפה בתחום הדיג הינם עצומים, אבל רק אם הם יהיו נגישים ומותאמים להקשר לאומי או אזורי. שיתוף פעולה בין גורמים ממלכתיים ולא ממלכתיים חיוני, והתא האנליטי המשותף הוקם כדי לאפשר מטרה זו".

"מה שהקמנו עם התא האנליטי המשותף הוא מנגנון שותפות שנועד לצמוח ולשלב יותר פלטפורמות משלימות וספקי טכנולוגיה", אמר טוני לונג, מנכ"ל Global Fishing Watch . "יוזמה זו, כשהיא מותאמת בקנה המידה המתאים, תגייס את המומחיות המשולבת של שותפיה ותאפשר ניתוחים ממוקדים יותר ומידע מודיעיני שיוביל לפעולה".

התא האנליטי המשותף יתמקד בארבעה תחומי מפתח: מודיעין דיג; בניית יכולות ניטור, בקרה ומעקב; גישה לנתונים וטכנולוגיה, ופיתוח שותפות. הוא יתבסס על כלים קיימים שנוצרו בידי המייסדים כגון מפת המעקב אחר כלי השיט של Global Fishing Watch וכלים קשורים כמו פורטל כלי השיט שלה, כמו גם הכלי Fisheries Analytical Capacity Tool של TMT, מערכת ניהול מודיעין דיג שנבנתה ללכוד ולתמוך בניתוח זהויות ומאפייניו של צי הדייג העולמי והחברות המרכיבות אותו.

"דגים הם מקור פרנסה ותזונה למיליארדי אנשים ברחבי העולם, וזה קריטי למנוע פעולות כמו דיג לא חוקי, לא מדווח ולא מפוקח שמאיימות על המשאב החיוני הזה", אמרה מליסה רייט מהפילנתרופיה של בלומברג. "התא האנליטי המשותף החדש הוא צעד חסר תקדים לשיפור שיתוף הפעולה הגלובלי לסיום פיראטיות הדיג, והפילנתרופיה של בלומברג נרגשת לתמוך במאמץ הגדול הזה להרחיב את נתוני הדיג. אנחנו יודעים שאתם לא יכולים לנהל את מה שאתם לא יכולים למדוד, והנתונים מכוח המודיעין החדש הזה של הדיג יבטיחו שממשלות, שותפות בחברה האזרחית וקהילות יוכלו למצות את הדין עם שחקנים רעים, והדגים ימשיכו להיות משאב זמין למיליארדים ברחבי העולם".


תגובות