ספר הדרכה חדש: "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מאת אליאב אללוף

 

 

ספר הדרכה חדש:

"להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מאת אליאב אללוף

 


איך טאלנטים יכולים לבנות קריירה משמעותית וכיצד לגייס ולשמר אותם

 

האם לאונרדו דה וינצ'י היה מצליח למצוא עבודה במאה ה-21? (רמז - לא!) מה אנחנו יכולים ללמוד מדבורים? למה אנחנו אוהבים לשחק, אבל נהנים פחות לעבוד? מה אתם: בן אדם או מוצר? מהו השיעור הראשון של הלימוד על עצמנו? קשרים או כישורים? מהם הסימנים שהתפקיד שלך נמצא בסכנת החלפה ברובוט או במישהו יותר זול? מה בעצם יותר חשוב - שיווק חכם או העובדות? איך הופכים לאינדיאנה ג'ונס? מה זה טריגר סטורי? איך מקבלים קידום והעלאת שכר? ומה עושים כשעובד מבקש העלאה? 

 

אלה הם כמה מהשאלות עליהן תקבלו תשובות בספר "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מאת אליאב אללוף שיצא לאור בהוצאת הספרים אוריון. זהו ספר הדרכה ראשון מסוגו, שלוקח את עולם הקריירה ומציג אותו לקוראים באור חדש - מהצד של המעסיק וגם מהצד של הטאלנטים שעושים מעבר לנדרש בתפקידם.

 

החלק הראשון של הספר "עולמם של אנשי הפלסטלינה" עוסק בנתון עולמי שידוע זה שנים: איך זה שכ-75% מהעובדים לא ממש מרוצים במקום העבודה שלהם ובערך רבע מהעובדים (24%) ממש סובלים? איך במקומות שנחשבים למעסיקים הטובים בעולם - חברות כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, ממוצע התעסוקה של עובדים נמוך משנתיים? (בגוגל, משך התעסוקה הממוצע הוא 13 חודשים, נכון ל-2021).


ובכן, הסיבה לכך היא כי שיטות הניהול הפופולאריות רואות בעובדים ברגים - חלק ממכונה (הארגון) ומדרגות את הצורך של המנהלים בוודאות לפני הצורך של העובדים בביטוי עצמי, חשיבות עצמית, גיוון, צמיחה והתפתחות. בחלק הזה נבין למה זה קורה, מדוע מנהלים רבים בטוחים שלהתייחס לעובד כאילו הוא בורג זה דבר בלתי נמנע ושהאלטרנטיבה היא כאוס ולמה הם טועים.
מנכ"לים, יזמים, מנהלי משאבי אנוש וגיוס שמקובעים בחשיבה שלהם, כנראה יתרגזו כאן. אלה שהם בעלי ראש פתוח ישמחו לראות נקודת מבט רעננה ולא מעט הצעות וכיוונים חדשים לפתרונות. אם אתם עובדים שמרגישים שאתם מסוגלים לעשות ולהיות יותר, כשתקראו את הספר הזה תבינו מדוע אתם חווים תסכול ולמה זאת לא אשמתכם.

 

החלק השני של הספר "איך אנשי פלסטלינה יכולים להיכנס ל-  ZONEשלהם" עוסק בטאלנטים: איך להבין, לבנות ולהיכנס ל- ZONE  שלנו?  שלל כלים של מנהלים, משקיעים, אנשי מדע ורוח, מנטורים ופסיכולוגים, שמסבירים לנו למה חשוב להיכנס ל ZONE, איך נגדיר הצלחה בצורה שמתאימה לנו ואיך נוודא שאנחנו חיים בהלימה. אם אנחנו עוסקים בניהול אנשים נגלה שאפשר גם להבין אותם, ולהפסיק להתאים את הארגון "לעובד הממוצע".


תלמדו איך אפשר לבנות ספקטרום של תרחישים, במקום להמר את החיים שלנו על מסלול קריירה יחיד? איך אפשר להיות איש פלסטלינה בעל כישרונות רבים כשהעולם מצפה מאתנו להיות רק דבר אחד? איך אפשר למצוא פוקוס ולבנות מסלול קריירה שמתאים לאדם שאנחנו רוצים להיות? ואיזה סוג הצלחה תתאים לנו באמת.  

 

החלק השלישי של הספר עוסק בפרקטיקה של שיווק עצמי: הבנו מה אנחנו צריכים לעשות כדי להיכנס לZONE שלנו ואנחנו עושים את זה, אבל איך העולם ידע על כך? מסתבר שרוב האנשים
מפרשים רוב הזמן את מה שאנחנו עושים, אומרים ומציגים זאת בצורה שלילית, לכן לא מספיק שנהיה טובים - כדאי גם שאנשים אחרים יחשבו כך. ומי שחושב שהעובדות מדברות בעד עצמן, יקבל כאן שפע של דוגמאות שמוכיחות את ההפך. 

 

בספר יש גם פרק מיוחד על איך לקבל העלאת שכר ותמצאו בו גם שני פרקים על סטוריטלינג - איך לספר סיפור וסטוריטריגר - איך לנצל סטריאוטיפים של אנשים כלפיכם לשיווק עצמי.

 

כל אחד מחלקי הספר "להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" מושקע, מלוטש, ומבוסס על הרבה מאוד ליקוט, אוצרות וניסיון. אם אתם מאמינים שיש בכם משהו שהעולם עדיין לא ראה ואתם יכולים לא רק להצליח יותר, אלא להצליח בצורה שהולמת אתכם, הספר הזה חייב להיות על מדף הספרים שלכם.

 

אליאב אללוף, איש פלסטלינה בעולם של ברגים, הוא מומחה לשיווק וסטוריטלינג, מרצה, סופר ויועץ שליווה למעלה ממאה מותגים מובילים בארץ ובחו"ל, הן כעצמאי הן כמייסד ומנכ"ל של "רהב מדיה". לפני כן הקים וניהל את פעילות המדיה החברתית של העיתון גלובס. בעבר כיהן אליאב בתפקידי שיווק ופיתוח עסקי בכירים ב"אקסיס מובייל" וב"קומברס" ואף היה שותף-מייסד בקרן הון הסיכון הבינלאומית  Follow[the]Seed. את הקריירה שלו התחיל ככתב שוק ההון של גלובס לחברות תקשורת, אינטרנט והייטק. אליאב בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת שפילד ותואר שני במנהל עסקים בינלאומי למנהלים מתוכנית קלוג-רקאנטי של אוניברסיטת נורת'ווסטרן ואוניברסיטת תל אביב. הוא גם משמש כמנהל המקצועי בקורס הסטוריטלינג במסגרת התוכנית להכשרת מנהלים באוניברסיטת רייכמן.


"להיות פלסטלינה בעולם של ברגים" הוא ספרו השלישי. ספריו הקודמים: "למה כדאי להיות לטובת הכריש?" בו בכתיבה פשוטה וקולחת, עשירה בדוגמאות משלל תחומים ועולמות, משתף אליאב עשרות תובנות מקוריות ומחכימות, בחלקן אף מפתיעות על שיפור עצמי, ניהול חכם של קריירה, איך להתמודד עם אתגרים וכישלונות וכיצד להגדיר הצלחה.  בספרו "מה למדו החברות המצליחות בעולם מסרטי המאפיה?" עונה בין היתר אליאב על שאלות כמו מה היה קורה אילו מסעדות היו מתנהלות כמו חברות תעופה? איך מייצרים מזל? מה טוב בדרך הקשה של איקאה, וולמארט ונוקיה? מה אפשר ללמוד מספרי ילדים סיניים? איך יראה המלון של הארלי דיווידסון? כיצד "משכנעים" את גנדי לככב בפרסומת? איך יכולה מלצרית לעשות כסף משוקולד? איך גורמים ללקוחות להקשיב לכם? ועוד מאות תובנות מרתקות, מפתיעות ואף משעשעות על שיווק, מכירות, יזמות, ניהול ואסטרטגיה. הספרים מבוססים על טורו הפופולרי "3 דברים שלמדתי השבוע".

 

אליאב אללוף: "מה זה בעצם אנשי פלסטלינה? מישהו או מישהי שיותר גדול/גדולה מהתפקיד שלו/שלה. אנשי הברגים, הם האנשים שעושים בדיוק מה שאומרים להם, איך שאומרים להם. הכול לפי הספר. ואם משהו לא נמצא בהגדרת התפקיד שלהם - זה לא מעניין אותם. "זאת לא בעיה שלי", הם יאמרו. התפקיד שלהם זה העולם שלהם. מתכנת הוא מי שכותב קוד. פלנר עובד במחלקת הפלנינג במשרד הפרסום. יועץ משפטי עובד במחלקה המשפטית, אבל אנשי פלסטלינה? הם אלה שרוצים להבין את החלקים האחרים במכונה. אם את אשת קריאייטיב במשרד פרסום, את רוצה להבין גם את נקודת המבט של הפלנר - וגם את זאת של אנשי המדיה. אם את יועצת משפטית בחברה - את רוצה להבין גם את השיקולים המסחריים של אנשי המכירות ואת הפרספקטיבה של אנשי המוצר. אם את דוברת החברה, את רוצה להתחבר לאנליסטים ולמחלקת המחקר, כדי לחשוב ביחד איך אפשר לייצר תוכן חדש ומרתק.

 

"אם את מהנדסת תוכנה פלסטלינה - את רוצה להבין מה באמת צריכים הלקוחות ולמי ולמה את כותבת את הקוד שלך. אלה הם אנשים שחושבים בגדול - מתכנתת מייצרת מוצרי תוכנה לשימוש לקוחות. פלנרית שרואה בעצמה פרסומאית שמסייעת לתכנן מהלכי פרסום שיקדמו מותגים ומכירות של מוצרים ושירותים. יועצת משפטית מלווה את קידום מטרות הארגון בצמצום הסיכונים המשפטיים. אנשי פלסטלינה הם לא רק התפקיד שלהם - הם חלק מהארגון כולו.
המטרה שלהם היא לא רק לעשות טוב את החלק שלהם - הם יודעים שאם הם לא יודעים מה עושים "החלקים האחרים", הם לא יוכלו למלא את חלקם בצורה האופטימלית".

 

"להיות פלסטלינה בעולם של ברגים – איך טאלנטים יכולים לבנות קריירה משמעותית וכיצד לגייס ולשמר אותם" מאת אליאב אללוף.  הוצאת הספרים אוריון, 410 עמודים. שנת 2022

תגובות