Tezos מפעילה את שדרוג 'Mumbai' המאפשר יותר ממיליון עסקאות בשנייה

 

Tezos מפעילה את שדרוג 'Mumbai' המאפשר יותר ממיליון עסקאות בשנייה



*בעקבות השדרוג האחרון של Tezos,שדרוג  Mumbai, כל אחד יכול להשתמש בעדכונים חכמים (Smart Rollups), פתרון קנה מידה חדשני.

*עדכונים חכמים (Smart Rollups) מאפשרים לבלוקצ'יין של Tezos להתרחב מעבר למיליון עסקאות בשנייה מבלי להתפשר על ביזור.

*בנוסף, מפתחים יכולים כעת לבנות על Tezos עם שפות תכנות כלליות כגון Rust, C ו-C++.

ברן, שוויץ, 30 במרץ 2023, (BUSINESS WIRE):

Tezos, חלוצים בתחום הבלוקצ'יין עבור קונצנזוס מערכת הוכחת סיכון ושליטה על השרשרת, הפעילה את Mumbai, שדרוג לפרוטוקול הליבה השלוש עשרה שלה. שדרוג Mumbai מציג את העדכונים החכמים (Smart Rollups), פתרון קנה מידה חדש של שכבה 2 המובנה ישירות בפרוטוקול, מה שמציב את Tezos בחזית טכנולוגיית העדכונים האופטימית.

עדכונים חכמים (Smart Rollups) מאפשרים ליישומים מבוזרים (dApps) ליהנות ממשאבי החומרה הייעודיים שלהם על מנת לעבד כמות גבוהה של עסקאות, בעוד שהשלמות והאבטחה של העדכונים החכמים מובטחות על ידי הרשת הראשית של Tezos, או שכבה 1.

בשל גישה זו, המערכת של Tezos תוכל לעבור את אבן הדרך של מיליון עסקאות בשנייה בשנת 2023 מבלי לוותר על ביזור.

מאובטח, גמיש, ידידותי למפתחים

עדכונים חכמים (Smart Rollups) מגיעים עם תכונות טכניות חדישות, כלומר:

*אבטחות הונאה אינטראקטיביות מבוזרות ופתוחות לחלוטין מבטיחות אבטחה ושלמות עדכונים, בתנאי שיש לפחות משתתף ישר אחד באימות העדכון.

*סביבת ביצוע של (WebAssembly (WASM מאפשרת פיתוח ופריסה גמישים של מגוון רחב של יישומים מבוזרים. מפתחים יכולים כעת להשתמש בשפות תכנות למטרות כלליות כגון Rust, C ו-C++ כדי לפתח יישומים החל מפתרונות עסקיים מותאמים אישית לפלטפורמות פתוחות ציבוריות, כגון שרשרת מותאמת EVM על גבי Tezos.

*תכונות אוסף מתקדמות מפשטות אינטראקציות כגון שידור משכבה 1 לכל האוסף, קריאה לחוזים חכמים של שכבה 1 משכבה 2, או העברת נכסים על פני שכבות.

*פתרונות חדשים לזמינות נתונים אפשריים, מכיוון שהעדכונים החדשים (Smart Rollups) תומכים בערוצי נתונים מותאמים אישית להתממשקות עם ספקי נתונים חיצוניים לבלוקצ'יין של Tezos.

 

זמן אחזור נמוך יותר, בלוקצ'יין מהיר יותר

מעבר לעדכונים, Mumbai מציגה גם שיפורים בשכבה 1 של Tezos. זמן החסימה מצטמצם מ-30 ל-15 שניות, בזכות אימות שנקרא Pipelined validation. שינוי זה מקטין את זמן האחזור של הרשת ומספק חווית משתמש חלקה יותר.

שדרוג הפרוטוקול כולל גם עדכונים לתכונות הקיימות, כגון Tickets, שהופכות גמישות יותר על ידי מתן אפשרות העברה ישירה בין משתמשים.

אבולוציה מונעת על ידי הקהילה

כמו בכל שדרוג של Tezos, גם Mumbai אומתה ואושרה על ידי הקהילה באמצעות תהליך השליטה של הבלוקצ'יין של Tezos.

ההפעלה של Mumbai מסמנת את שיאו של שיתוף פעולה בן חודשים בין צוותי מפתחים של קהילת Tezos הרחבה.

מומחים ממעבדות Nomadic Labs, MarigoldTriliTechOxhead AlphaTaridesDaiLambda,  ו-Functori תרמו לעדכון זה, אשר מתחיל עידן חדש של מדרגיות ופותח את הדלת ליישומים חדשים ומלהיבים שייפרסו על הבלוקצ'יין של Tezos.

אודות TEZOS

Tezos הוא מטבע חכם, שמגדיר מחדש את המשמעות של להחזיק ולהחליף כספים בעולם מחובר דיגיטלית. בלוקצ'יין  עם מערכת הוכחת סיכון המאפשרת שדרוג עצמי וחסכוני באנרגיה עם רקורד מוכח, Tezos מאמצת בצורה חלקה את החידושים של מחר ללא הפרעות ברשת היום. למידע נוסף, בקרו בכתובת  www.tezos.com.

אודות קרן TEZOS

קרן Tezos היא קרן שוויצרית ללא מטרות רווח התומכת בפיתוח ובהצלחה ארוכת טווח של פרוטוקול Tezos, בלוקצ'יין חסכוני באנרגיה עם יכולת להתפתח על ידי שדרוג עצמי. למידע נוסף, בקרו בכתובת www.tezos.foundation.


תגובות