ספר מתנה חדש: טיול חריז בפריז מאת יוסי נחמני

 

ספר מתנה חדש:

טיול חריז בפריז מאת יוסי נחמני


 

"טיול חריז בפריז" מאת יוסי נחמני בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר מקסים ומהנה שהוא כולו שיר אהבה לפריז - מעין מדריך בחרוזים למטייל בעיר.

 

בספר רצף של פסקאות שכל אחת מתארת אתר מיוחד בפריז - חדש, ישן ואף עתיק, רובם מוכרים, חלקם פחות מפורסמים. כולם מוצגים במבט מיוחד שמאפיין ראיה מבחינת אדריכלות וגם היסטוריה.

 

יש בספר כמה אתרים שלמרות ייחודם כמעט שאינם מוכרים בציבור, למשל "בית פאיווה" בשדרות שאנז אליזה או "בית הזכוכית" בגדה השמאלית ואחרים שגם לגביהם מספק המחבר מידע מעניין שלא מוכר, למשל - במרתף בניין האופרה, עד היום נובע מעיין!.


בספר יש גם "אתנחתאות" שעוסקות בנושאים שונים - לאו דווקא כאלה שקשורים ישירות לפריז, והם נותנים רקע היסטורי למקומות ולאתרים שונים, למשל עתיקות מצרים בה ביקר נפוליאון במסעו למזרח התיכון בראש צבאו. 


הספר כתוב כולו בחרוזים פשוטים ומדויקים הן בהיבטי התוכן והן בהקשר לשפה העברית שנותנת נופך מעניין נוסף לספר המיוחד הזה. 

 

בספר משולבים איוריה המרהיבים של ליאורה קרן-נחמני.

 

יוסי נחמני, אדריכל ומתכנן ערים. בן למשפחה מראשוני רחובות ודור רביעי בה. פועל זה שנים רבות הן בתחום הציבורי - בין השאר כמהנדס העיר, והן בתחום הפרטי. חתן פרס ע"ש פנחס אילון לתכנון ערים על עבודתו "רחובות - עיר אוניברסיטאית". כותב ומרצה בנושאים מקצועיים ובנושאים מגוונים אחרים. פריז בעיניו של יוסי היא עיר נפלאה ואולי הנפלאה מכל הערים, למרות  שככל עיר היא לא חפה מבעיות אורבניות. יוסי אוהב את השפה העברית - בפרוזה, בחריזה ובשירה. בספר זה הוא משלב בין שתי אהבותיו אלה.

 

ליאורה קרן-נחמני, אומנית רב-תחומית, ציירת ומאיירת. תערוכות של ציוריה הוצגו בבית יד-לבנים ברחובות ובתל אביב. תערוכה של צילומיה הוצגה בגלריה "הוראס ריכטר" ביפו. ליאורה מחברת ספרי ילדים, מתכונאית ומחברת ספרי בישול ואירוח. בעלת ידע רב בתחום התרבות הקולינרית ושותפה יחד עם אילן שבדרון בבלוג theisraelifrenchblog.com על טיולים, מקומות מיוחדים וקולינריה בצרפת.

 

ליאורה ויוסי, אוהביה של העיר פריז שמבקרים בה רבות, מעבירים את אהבתם לעיר באמצעות ספר שירנין ודאי את ליבם של אוהבי-פריז ושל רבים אחרים - כולם יוכלו לראות בו תוכן נאה בכלי נאה.

 

"טיול חריז בפריז" מאת יוסי נחמני.  הוצאת ספרי ניב, 122 עמודים. שנת 2023

תגובות