בית החולים ומרכז המחקר ע"ש המלך פייסל משתמש בטכנולוגיה לגילוי מוקדם של סרטן עבור 50 גנים

 

 

בית החולים ומרכז המחקר ע"ש המלך פייסל משתמש בטכנולוגיה לגילוי מוקדם של סרטן עבור 50 גנים



בית החולים ומרכז המחקר ע"ש המלך פייסל משתמש בטכנולוגיה לגילוי מוקדם של סרטן עבור 50 גנים

ריאד, ערב הסעודית, 31 באוקטובר 2023, (GLOBE NEWSWIRE):

בית החולים ומרכז המחקר ע"ש המלך פייסל (KFSH&RC) השיג אבן דרך משמעותית על ידי ביצוע מוצלח של ביופסיות נוזליות בחולים בקבוצות גיל שונות. גישה חדשנית זו מציעה חלופה בטוחה יותר לביופסיות רקמה קונבנציונליות. ראוי לציין כי KFSH&RC בולטת כמתקן הבריאות הראשון במזרח התיכון שאימץ טכנולוגיה חדשנית זו.

שיטה פורצת דרך זו מתאפיינת ביכולתה לאתר כ-50 גנים הקשורים לסרטן ומעל 3,000 מוטציות גנטיות. זה מייצג התקדמות מרכזית בטיפול בחולה, מבטל את הצורך לחלץ רקמות מהאזור הפגוע לבדיקה. צעד טרנספורמטיבי זה משפר מאוד את תוצאות הטיפול הרפואי ומעלה את חוויית המטופל הכוללת.


photo credit King Faisal Specialist Hospital & Research Centre 

ביופסיה נוזלית מציעה יתרונות על פני ביופסיות רקמה מסורתיות. זה פחות פולשני, כרוך בדגימת דם פשוטה של 10 מ"ל שניתן לחזור עליה במהלך הטיפול. בנוסף, הביופסיה הנוזלית מספקת דיוק גבוה בזיהוי מהיר של סמנים ביולוגיים של גידולים, חיזוי תגובות טיפוליות, זיהוי מוטציות מתפתחות ואישור היעדר הישנות הגידול, מה שמסמן התקדמות משמעותית במדע הסרטן.

טכנולוגיה זו מציגה חלופה בטוחה יותר לביופסיות מסורתיות עבור חולים המתמודדים עם אתגרים בגישה לרקמות מושפעות ללא התערבות כירורגית, כפי שניתן לראות במקרים כמו סרטן ריאות. היא מועילה במיוחד לחולים קשישים, שביופסיה של רקמת הריאה עשויה שלא להתאים להם בשל הפוטנציאל לסיבוכים חמורים הקשורים אליה.

כשותפה אסטרטגית בתחום הבריאות בתערוכת הבריאות העולמית בריאד בין התאריכים 29-31 באוקטובר, KFSH&RC מציגה את הביתן שלה בתערוכה הנלווית, שבה המבקרים יכולים לחקור את טכנולוגיית הביופסיה הנוזלית ופתרונות וטכנולוגיות בריאות שונות אחרות.

טכנולוגיית ביופסיה נוזלית טומנת בחובה הבטחה לשלבים אחרים של טיפול בסרטן ב- KFSH&RC. באמצעות השימוש השגרתי בבדיקה ניתן לבנות בקהילה המקומית מאגר של מוטציות הגורמות לגידול, המסייע באבחון מוקדם של סרטן לפני היווצרות גידולים, בנוסף למעקב אחר שינויים במצבו של החולה, בתדירות גבוהה במהלך הטיפול, המאפשר התאמה בזמן לתוכניות הטיפול ומניעת החמרה במצב.

הישג זה הוא חלק מהמחויבות המתמשכת של KFSH&RC לרתום טכנולוגיות מתקדמות לשיפור המצוינות התפעולית והטיפול בחולים. הבדיקה מאפשרת קבלת החלטות קליניות מהירות לניהול חולי סרטן ומקצרת הן את זמן הבדיקה והן את התהליך שלה באמצעות אוטומציה מלאה.



KFSH&RC עומדת כאחת המוסדות הבולטים בעולם במתן שירותי בריאות מיוחדים, מובילה את הדרך בחדשנות, ומשמשת כמרכז מתקדם למחקר רפואי וחינוך. יתר על כן, היא פועלת באופן פעיל לקדם טכנולוגיות רפואיות ולהעלות את תקני הבריאות העולמיים באמצעות שיתופי פעולה עם ארגונים מקומיים, אזוריים ובינלאומיים משמעותיים, במטרה לספק שירותים קליניים, מחקריים וחינוכיים ברמה עולמית.

 

תגובות