Flashpoint מכריזה על קרן הון סיכון חדשה עם יעד לגיוס של 150 מיליון דולר, שממוקדת בהשקעות בחברות משניות ישירות

 

Flashpoint מכריזה על קרן הון סיכון חדשה עם יעד לגיוס של 150 מיליון דולר, שממוקדת בהשקעות בחברות משניות ישירות



לונדון, 31 באוקטובר 2023, (BUSINESS WIRE):

Flashpoint מכריזה על שותפות עם משקיע הצמיחה, רומן איווניוק, דרך הקמתה של קרן הון סיכון שממוקדת בהשקעה בשוק הדיירקט סקנדרי ובמיוחד בחברות אירופיות שנמצאות בשלב הצמיחה.

Flashpoint היא חברת ניהול השקעות בינלאומית בתחום הטכנולוגיה, המנהלת יותר מ-400 מיליון דולר, וממוקדת בחברות טכנולוגיה מאירופה וישראל. רומן איווניוק הוא בנקאי השקעות שמאחוריו יותר מ-12 שנות ניסיון, יותר מ-50 עסקאות שנסגרו (VC, PE, pre-IPO, IPO) ושווי כולל של עסקאות שנסגרו בסך של יותר ממיליארד דולר. הוא המייסד והשותף המנהל לשעבר של GR Capital (קרן השקעות כלל אירופית), והמייסד והשותף המנהל של חברת ההשקעות BrightOne Capital.

האסטרטגיה של הקרן מבוססת על תמיכה בחברות טכנולוגיה אירופיות בולטות בשלב הצמיחה, וזאת דרך השקעות בהזדמנויות של דיירקט סקנדרי. הסינרגיה הייחודית של שותפות זו תמוקד בגיוס הון של 150 מיליון דולר, לרבות סכום התחלתי של 50 מיליון דולר לצורך סגירה ראשונית. השותפים מקיימים נוכחות באקוסיסטם של הון הסיכון באירופה/ישראל במשך יותר מ-10 שנים. הם יצרו קשרים ישירים עם מייסדים ועם משקיעים וכתוצאה מכך נהנים מתובנות ייחודיות בנוגע למגמות השוק ומגישה לזרימת עסקאות בלעדית.

Flashpoint השלימה 13 השקעות ראשוניות בחברות בשלב הצמיחה, במסגרת הפורטפוליו שלה, שכולל 47 השקעות פעילות. זו הקרן השנייה של Flashpoint שמשקיעה בעסקאות דיירקט סקנדרי: הקרן הקודמת, Flashpoint Secondary Fund I (“FSF I”), הוקמה בשנת 2020 וזכתה לגיבוי של משפחת המשקיעים שיינברג. הפורטפוליו הנוכחי של FSF I כולל 6 חברות בשלב מתקדם, כוללK2View, Printify, Preply, Mesh Payments, Booksy ו- Landtech.

לרומן איווניוק רקע עשיר של השקעות ב- WeFox, McMackler, Glovo, Deliveroo, Sennder, Azimoו- Flashcenpost, בין היתר. הפורטפוליו שלו כולל 10 אקזיטים מוצלחים בין השנים 2016-2021. יש לו גם ניסיון עשיר בקרנות השקעות פרטיות באוקראינה, שם גם פיתח את רשת שירותי הבריאות הגדולה ביותר במדינה Dobrotut.

Flashpoint, שבראשה עומדים אלכס קונופליאסטי, מיכאל שלונטאי ואיגור בילוס, ידועה בהשקעותיה האסטרטגיות בחברות סטארט-אפ שממוקדות בטכנולוגיות חדשניות ממדינות אירופיות מתפתחות ומישראל. Flashpoint מנהלת חמש קרנות: 3 קרנות הון סיכון, 1 קרן Growth Debt וכן קרן אחת מסוג דיירקט סקנדרי. המשקיעים בקרנות של Flashpoint כוללים יותר מ-130 חברות השקעה משפחתיות ו- HNWIs(אנשים בעלי ערך גבוה). הקרנות השקיעו ביותר מ-66 חברות כולל Guesty, Chili Piper ו-Office RnD. Flashpoint השלימה 15 אקזיטים, לרבות המכירה של מניותיה ב- Shazam(ל-Apple), Chess.com (למייסדי PokerStars ו- General Atlantic), Marketman (ל-PSG) ו- Gurushots(ל-Zedge), Comeet (ל-Boathouse Capital) וכד'.

נכון להיום, רומן ממוקד בהשקעות הון סיכון וצמיחה בשלבים המאוחרים באירופה/בריטניה, בגלובליזציה ובהרחבה של חברות רווחיות ששורשיהן באוקראינה, בעסקאות חוצות גבולות ובגיוס כספים בינלאומי.

לדברי מיכאל שלונטאי, שותף כללי ב- ,Flashpoint"אנחנו שמחים להכריז על השותפות שלנו עם רומן איווניוק במסגרת קרן הון סיכון חדשנית זו. יחד, נוכל לשלב את הרשתות המבוססות ואת הרקע שלנו במרכז אירופה ומזרחה (CEE) ובישראל, במטרה לספק ערך משמעותי ומומחיות למשקיעים ולמושקעים כאחד. אנחנו נלהבים נוכח האפשרויות הפתוחות בפנינו ומתקדמים לעבר היעד של גיוס 150 מיליון דולר, שאותם נקצה לכמה מסיפורי הצמיחה המרגשים ביותר בעולם".

רומן איווניוק, שותף מנהל ב-Flashpoint RI Secondary Fund II, אומר: "מיזם משותף זה הוא הרחבה של ההשקעות המוצלחות שלנו בחברות הטכנולוגיה האירופיות. לקרן הון הסיכון של Flashpoint בסיס חזק במדינות ה-CEE ורקע מכובד ביותר. קידמתי את הגלובליזציה של חברות הצמיחה שלי באזור מרכז אירופה ומזרחה ואני מכיר כל שלב ושלב על בוריו. יחד נוכל לפעול בחפיפה ולממש אסטרטגיה ייחודית. המומחיות והגישה הישירה שיש לנו לחברות מספקת ערך רב עבור קרן הסקנדרי שלנו. אני מלא ביטחון ונלהב נוכח המיזם המשותף החדש שלנו ונוכח הזדמנויות ההשקעה העתידיות שנפתחו בפנינו".


תגובות