TUM שעטו לניצחון במרוץ הפתיחה של ליגת המרוצים של מכוניות מרוץ אוטונומיות של ASPIRE אבו דאבי על מסלול המרוצים Yas Marina Circuit
TUM שעטו לניצחון במרוץ הפתיחה של
ליגת המרוצים של מכוניות מרוץ אוטונומיות של ASPIRE
אבו דאבי על מסלול המרוצים Yas
Marina Circuit
*צוות TUM חטף את הניצחון במהלך עיקוף של הסיבוב
האחרון, תוך שהוא מקדים את צוותי CONSTRUCTOR, POLIMOVE ו- UNIMORE
* השייך ת'יאב העניק את גביע האליפות יחד עם פייסל אל בנאי
*מרוץ ההשקה של מכוניות אוטונומיות משך למעלה מ-10,000 צופים
לצד המסלול עצמו ולמעלה מ-600,000 צופים מקוונים במשך 12 שעות
*שמונה מכוניות אוטונומיות-לחלוטין הנשלטות על ידי בינה
מלאכותית (AI)
נלחמו ביניהן על הפרס היוקרתי בסך 2.25 מיליון דולר
*ארבע מכוניות מרוץ אוטונומיות התחרו ביניהן גלגל-לצד-גלגל
בניסיון לזכות באליפות העולם
*נהג פורמולה 1 לשעבר דניל קיוואט
ריגש את הצופים עם ניצחון הדוק במרווח של 10.38 שניות בסדרת המרוצים שבה התחרתה AI כנגד
נהגים בשר-ודם
*בשאיפה לקדם את האימוץ והפיתוח של מכוניות אוטונומיות לטובת
ניידות עתידית
אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 28 באפריל 2024, (BUSINESS
WIRE):
צוות TUM (האוניברסיטה
הטכנית של מינכן) מגרמניה חטף את הניצחון במרוץ
ליגת המרוצים של מכוניות המרוץ האוטונומיות של אבו דאבי (A2RL), על מסלול Yas Marina בשבת (27 באפריל).
בזמן שהמכוניות הסתדרו על המסלול, עם
אנטנות, חיישנים, יכולות AI ומערכות היגוי אלקטרוניות במקום נהגים
אנושיים, התחרו שמונה צוותים זה עם זה במשך יומיים של מרוצים ואתגרים. צוות
TUM
הביס את מתחריו הודות לכישורי התכנות וההנדסה שלו במהלך הגמר הראשון-מסוגו שבו
השתתפו ארבע מכוניות, וקטף את הפרס בסך 2.25 מיליון דולר.
מרוץ הבכורה הזה, שהביא את הניסוי המדעי אל מסלול
המרוצים, פרץ את גבולות הטכנולוגיה האוטונומית ובמקביל הוסיף ערך בידורי לספורט
האקסטרים הזה בקנה-מידה חסר-תקדים.
במהלך 12 שעות, הצליח ה-A2RL למשוך למעלה
מ-10,000 צופים שהגיעו למסלול, ולכד את תשומת לבם של למעלה מ-600,000 צופים
מקוונים. A2RL אורגן על ידי ASPIRE, חברה-בת של Advanced
Technology Research Council (ATRC) מאבו דאבי, ומשלב מרוצי מכוניות אוטונומיות אקסטרימי עם AI כדי להאיץ את
הפיתוח הגלובלי של מערכות וטכנולוגיות אוטונומיות.
בעקבות חודשים רבים של הכנות מוקפדות ופיתוח אלגוריתמים
של AI
באמצעות סימולציות קשוחות, הגיע זמן המרוץ, שבו מכוניות מרוץ מדגם Dallara Super Formula SF23
של A2RL
בחנו את גבולות המקוריות האנושית לצד יכולות הבינה המלאכותית. כל
צוות השתמש במכונית מרוץ סופר פורמולה – מכונית המרוץ חשופת-הגלגלים המהירה ביותר
בעולם אחרי פורמולה 1, מכונית שהותאמה למרוץ אוטונומי על ידי המכון לחדשנות
טכנולוגית (TII),
חברה-אחות של ASPIRE.
בפני הצוותים עמד אתגר מורכב בתחום התכנות. הבינה
המלאכותית אולצה לבצע את כל הדברים שנהגי מרוצים עושים באופן אינטואיטיבי – כולל
תפיסה של אחיזת כביש, שליטה בטמפרטורות של הצמיגים, ביצוע עיקופים מוצלחים, והפעלת
ה-SF23
ממש על קצה גבול אחיזת הכביש.
בנוסף לכך, עם ארבע המכוניות האוטונומיות
שהתחרו על המסלול בו-זמנית, היה זה ניסיון ראשון-מסוגו בעולם להוסיף שכבת אתגר
נוספת למהלך העניינים.
בזינוק מרהיב קדימה של ההקפה האחרונה, חטף הצוות הגרמני TUM את המקום
הראשון במהלך עקיפה נועזת, זאת כאשר הצוות האיטלקי UNIMORE, שהוביל עד
אז, נאלץ להאט ולבלום על המסלול.
הצוות המנצח זכה לברכות חמות על המסלול מאת
הוד מעלתו השייך ת'יאב בין מוחמד בין זייד, שהעניק להם את גביע האליפות יחד
עם הוד רוממותו פייסל אל בנאי, המזכיר הכללי של ATRC והיועץ של
נשיא איחוד האמירויות בנושאי מחקר אסטרטגי וטכנולוגיה מתקדמת.
סיימון הופמן, ראש הצוות, אמר: "האירוע הזה היה לא פחות מיוצא-מהכלל, ורגע
הסיום היה רגע מכונן.
כולנו מתרגשים עד התקרה מהתוצאות; הן
מדגימות באופן מושלם את יכולות ההנדסה הקולקטיביות שלנו, את מומחיותנו בנושא תכנות
ואת הנחישות המוחלטת שלנו.
התוצאות הוכיחו את העוצמה שלא-תיאמן של ה-AI, שמניעה את
התפתחות הניידות האוטונומית אל העתיד!"
צופי המרוץ נהנו גם מהמאבק המרתק בין בינה מלאכותית לבני
אנוש, מאבק שבו הציב המכון לטכנולוגיה חדשנית (TII) את המכונית
האוטונומית שלו מול נהג פורמולה 1 הנודע דניל קיוואט.
בעוד שקיוואט לא ויתר והצליח ולחצות את קו
הסיום 10.38 שניות לפני המתחרה האוטונומי שלו, המרוץ המהפנט באורך 45 דקות הדגים
עד כמה מכונית המרוץ האוטונומית מתקרבת בביצועיה לנהג האנושי.
פייסל אל בנאי, אמר: "במהלך ליגת המרוצים האוטונומית של אבו דאבי, הצתנו מהפכה עולמית בתחום המרוצים. בכך שהצגנו מכוניות מרוץ אוטונומיות-לחלוטין שמתחרות גלגל-מול-גלגל, הגדרנו מחדש את תפקיד איחוד האמירויות בחדשנות והצבנו רף גבוה עבור אתגר הניידות הגלובלית. האירוע הזה אינו רק מרוץ; מדובר ברגע מכונן שבו מתלכדים הטכנולוגיה, הדמיון והשאפתנות. A2RL משמש כאן כמשואה שתעורר השראה בדור הבא להתמודד עם המציאות הפיזית והווירטואלית תוך עיצוב העתיד למקום שבו הבלתי-אפשרי הופך לבר-השגה."
ד"ר סולטן אל ג'אבר, שר התעשייה והטכנולוגיה
המתקדמת, ומנכ"ל ומנהל ראשי של קבוצת ADNOC, אמר מטעם
נותנת החסות העיקרית: "פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית צפויים לשנות כל תעשייה
וענף. ה-A2RL מדגים את היישום של AI, וכנותנת
החסות העיקרית, ADNOC
גאה לעזור לדחוף קדימה את גבולות המדע והחדשנות."
סטפן טימפנו, מנכ"ל ASPIRE, אמר:
"השקת A2RL
עיצבה מחדש את נוף הספורט והטכנולוגיה ומותירה חותם ארוך-טווח לשנים הבאות. בהמשך
נרחיב את ההתמקדות שלנו לסוגי רכב שונים, תוך קריאה פרואקטיבית לכישרונות הבולטים
בעולם לבוא ולהדגים את התלהבותם."
לצד האירוע הראשי התקיים גם אתגר ה-STEM (מדעים,
טכנולוגיה, הנדסה, מתמטיקה) של A2RL עבור תלמידי תיכון וסטודנטים לתואר ראשון
בגילי 14 עד 21, שבו השתתפו 18 בתי ספר מקומיים. בנוסף לכך השתתפו באירוע גם
תלמידי חוג Boys and Girls Club
מדרום-מזרח מישיגן, שהציגו את הידע, הכישורים והחדשנות שלהם בכך שערכו מרוץ של
מכוניות מרוץ אוטונומיות בקנה מידה של 1:8.
הזוכה באתגר ה-STEM של A2RL הייתה Heriot-Watt University.
A2RL היא החלוצה
בשילוב אלמנטים מעורבים עם מציאות וירטואלית, זו הפעם הראשונה בתחום המרוצים
האוטונומיים. היא העניקה לכל אחד משמונת הצוותים שעלו לגמר דמות של
אווטאר ושילבה מציאות וירטואלית פורצת-גבולות (VR) באירוע עוד
לפני היישום שלה במכוניות פורמולה 1, ובכך הציתה את דמיונם של חובבי מרוצים הן
ברשת והן מחוצה לה.
חובבי האירוע במגרש Yas Marina Circuit
נהנו מסדנאות STEM
פוקחות-עיניים, אתגרי VR מרתקים, סימולטורים של Gran Turismo, שרבוטי
מכוניות ומוזיאון ה-AI Raceum, בין השאר.
הרקע לאירוע ההשקה היה מצג מרשים של זיקוקי
די נור ורחפנים שהאיר באור יקרות את כל מגרש המרוצים האיקוני.
A2RL 2024 זכה לחסות
מוצלחת מאת ADNOC,
נותנת החסות הראשית, וכן שותפים מובילים כגון Du, DMT, AWS ו-Mubadala, שהיה להם
תפקיד קריטי בעיצוב האירוע.
כאן ניתן לעיין בפרטים על שמונת הצוותים המשתתפים
ובעדכונים נוספים: A2RL.io.
תגובות
הוסף רשומת תגובה