ספר עיון חדש: מחשבות על הבלתי מוסבר מאת יורם סעד

 

ספר עיון חדש:

מחשבות על הבלתי מוסבר מאת יורם סעד


 

"מחשבות על הבלתי מוסבר" מאת יורם סעד בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר עיון מרתק העוסק בפרשנויות ובמשמעויות הניתנות לממצאים בתחומי המחקר ארכיאולוגיה, היסטוריה, פיזיקה ותיאולוגיה. מטרתו העיקרית היא הנגשת מידע לציבור הכללי, בשפה פשוטה ככל האפשר, תוך הצגת נתונים ודיון על פרשנויות, כולל כאלה הנחשבות כאלטרנטיביות. הספר מיועד למתעניינים בשאלות היסוד המוצגות בו, ויש בו כדי להעשיר את ידיעות הקוראים.

 

אם אתם כבר יודעים את התשובות לשאלות הבאות, אל תקראו את הספר הזה: מי אנחנו ומניין באנו? מה ההבדל בין מדע לדת? יש כוח עליון? מי בנה את הפירמידות/הספינקס בגיזה? האם הייתה יציאת מצרים? יש באמת עב"מים? אם אינכם יודעים את התשובות, הספר הזה מיועד לכם.

 

התחושה הכללית האופפת אותנו כיום שהכול כבר ידוע, הכול כבר מובן, וחידושים ייתכנו רק בפרטים, מאפשרת לנו תחושת שליטה ורוגע. אבל תחושה זו היא אשליה. השאלות הגדולות ביותר לגבי המין האנושי נותרו כחידות. התקדמנו הלאה אבל לא באמת סיפקנו מענה להרבה מן התעלומות בחיינו.

 

שתיים מן השאלות הגדולות ביותר בעת המודרנית, ואולי מן החשובות ביותר, שבכוחן להשפיע על כל הבנת המציאות והחיים שלנו, הן מה קורה אחרי המוות ואם אנו לבד ביקום. מי שיודע לענות על השאלות הללו יודע לענות על רוב השאלות בחיי המין האנושי. איננו מתיימרים לדעת את התשובות כמובן, אבל לפחות נוכל לבחון כאן קצות חוט ורמזים שעשויים להצביע על כיוונים אפשריים.


בספר יש ניסיון להציג את השאלות: מהי עובדה? מהי השערה? מהי ספקולציה? עד כמה ההסברים הקיימים בכל תחום מספקים מענה לשאלות עקרוניות?

 

יורם סעד הוא משמר עתיקות שבמהלך שלושים השנים האחרונות עוסק בשימור אתרי העתיקות של מדינת ישראל. תחומי העניין שלו נוגעים בארכיאולוגיה, היסטוריה, פיזיקה ותיאולוגיה וניתן להגדיר אותו כאוטודידקט. "מחשבות על הבלתי מוסבר" הוא ספרו הראשון.

 

"מחשבות על הבלתי מוסבר" מאת יורם סעד.  הוצאת ספרי ניב, 541 עמודים. שנת 2023

תגובות