טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן

 

טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן



פרופסור סר בריאן ג' הוסקינס ופרופסור ג'ון מייקל וולאס בתחום המשאבים, האנרגיה, הסביבה ותשתיות חברתיות

פרופסור רונלד מ. אוונס בתחום מדעי הרפואה ומדעי התרופות

טוקיו, 23 באפריל 2024, (BUSINESS WIRE)-

קרן פרסי יפן (The Japan Prize Foundation), אשר נשיאה הוא  הירושי קומיאמה, קיימה את טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי ה-16 באפריל במלון אימפריאל שבמחוז צ’יודה בטוקיו במהלכו העניקה את פרס יפן למדענים שהגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים בתחומי הטכנולוגיה והמדע הגלובליים ואשר תרמו משמעותית ליוזמות של שלום ושגשוג המיטיבות עם האנושות.

פרופסור סר בריאן ג’ הוסקינס (אנגליה) ופרופסור ג’ון מייקל וולאס (ארה"ב), הזוכים בתחום המשאבים, האנרגיה, הסביבה והתשתית החברתית, וכן פרופסור רונלד מ. אוונס (ארה"ב), הזוכה בקטגוריית מדעי הרפואה ומדעי התרופות, השתתפו בטקס חלוקת הפרסים בו הוענק פרס בסך 100 מיליון ין בכל תחום בנוסף לתעודה ולמדליה.

מדי שנה, 15,500 מדענים ומהנדסים מוכרים מרחבי העולם ממליצים על המועמדים לתחרות פרסי יפן, וההחלטה על הזוכים מתקבלת על ידי בחינה קפדנית של הנתונים אשר נמשכת כשנה שלמה. בשנת 2024, הקרן קיבלה 130 הצעות למועמדים בתחום המשאבים, האנרגיה, הסביבה והתשתית החברתית, וכן 198 הצעות למועמדים בתחום מדעי הרפואה ומדעי התרופות. הזוכים השנה נבחרו מבין 328 מועמדים.

הטקס נערך בהשתתפות כ-150 אורחים, כולל הקיסר והקיסרית, וכן ראשי שלושת גופי השלטון ונציגים רשמיים נוספים, כמו גם נציגים מתחומים נוספים במגזר החברתי. הקיסר נשא דבריו, לאחר מכן שלושת הזוכים נשאו נאומים. הידהיסה אוטסוג’י, נשיא בית היועצים של יפן נתן אף הוא את ברכתו.



טקס הפרסים

אודות פרס יפן

פרס יפן, אשר נוסד בשנת 1981, מונע על ידי שאיפתם של שלטונות יפן ליצור פרס בעל הכרה בינלאומית אשר יתרום לפיתוח המדע והטכנולוגיה ברחבי העולם. קרן פרס יפן קיבלה את תמיכת משרד הקבינט בשנת 1983, והיא נשענת על תרומות רבות. פרס יפן מוענק למדענים ולמהנדסים מרחבי העולם אשר הגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים שעוזרים לקדם את תחום עיסוקם ותורמים משמעותית למימוש חזון השלום והשגשוג עבור האנושות כולה. חוקרים מכל תחומי המדע והטכנולוגיה זכאים למועמדות לפרס, במהלכו נבחרים שני תחומים מדי שנה בהתאם למגמות העדכניות בפיתוח טכנולוגיה ומדע. בעיקרון, אדם אחד בכל תחום מקבל את הפרס יחד עם תעודה, מדליה ופרס כספי. כל טקס חלוקת פרסים נערך בהשתתפות הקיסר והקיסרית, וכן ראשי שלושת גופי השלטון ונציגים רשמיים נוספים, כמו גם נציגים מתחומים נוספים במגזר החברתי.


תגובות