ספר חדש: "ענקים מתים זקופים" מאת ד"ר שמשון שטרן ודורון רוזנבלט

 

ספר חדש:

"ענקים מתים זקופים" מאת ד"ר שמשון שטרן ודורון רוזנבלט



"ענקים מתים זקופים" מאת ד"ר שמשון שטרן ודורון רוזנבלט הוא קובץ ספורים מרתקים ומרגשים שמציג בין היתר את הסיפור הלא ייאמן שמעולם לא סיפרו של מסע הנקמה של אדם שטרן, ניצול שואה ושל חבריו - חבורה סודית ועצמאית. המסע נמשך עד שנות השישים לחייהם ומשאיר מאחוריו עשרות גופות של נאצים פזורות באירופה ובדרום אמריקה שאת שמותיהם מסגיר איש סתר.

את הסוד הנורא הזה סוחב אדם במשך שלושים שנה עד שבנו שמשון, רופא שיניים מצליח, דורש הסברים על התנהלות הבית כשאביו הרבה להיעלם לחו"ל לתקופות ארוכות והיה משקר פעם אחר פעם.

בסופו של דבר התרצה אדם ובמסע חוצה מדינות באירופה הוא נפתח וסיפר לשמשון את סיפור  מסע בריחתו המופלא מפולין לרוסיה, מסע שמהלכו הפך מבן תרבות לחיית טרף רצחנית. בשיאו של המסע הם מגיעים לפרנקפורט שם פוגש שמשון את שאר חבר הקבוצה.

כעבור עשרים שנה מפגש מקרי של שמשון עם דודי - פציינט חדש שמגיע למרפאת השיניים שלו לוקח את שניהם למסע מטלטל.

דודי שאביו ליאון ברח מהבית בגיל חמש עשרה והצטרף לפרטיזנים במערות צפון יוון נושא אף הוא סיפור שילווה אותו כל חייו. הוא מגלה אותו בסדרת מפגשים שמארגנים הבנים בין האבות. סדרת השיחות בין ליאון המוחצן בלשונו הבוטה והצעקנית לבין אדם המופנם והעדין הופכת למסע מרגש ומטלטל בזמן שבמהלכו שומעים שמשון ודודי לראשונה את סיפור החיים המלא של שני האבות, סיפור שמשאיר את שניהם המומים.

בעלילת המשנה מככבת אהובתו של שמשון שמאמצת זקן תימהוני שחי בעליבות בחדר מוזנח ומטפלת בו כמו בבנה עד מותו. בצוואה שהשאיר מתגלה סוד דרמטי מעברו של הזקן. סוד שסוגר את המעגל שהתחיל בקשר המרגש בין אדם לבין ליאון.

בספר עשרה סיפורים כש"ענקים מתים זקופים" הוא סיפור הדגל.

הספר מעוטר באיוריו של דורון רוזנבלט ויש בו קודי סריקה בעזרתם אפשר להאזין ל-16 שירים שכתב וביצע ד"ר שמשון שטרן שקשורים לפרקי הספר. את שיר הנושא הקליט דויד ברוזה, פציינט וחבר ותיק של ד"ר שטרן בלינק: בעזרתם אפשר להאזין ל-16 שירים שכתב וביצע ד"ר שמשון שטרן שקשורים לפרקי הספר. 



את שיר הנושא הקליט דויד ברוזה, פציינט וחבר ותיק של ד"ר שטרן 

ד"ר שמשון שטרן הוא רופא שיניים שעל מטופליו נמנים אנשי בוהמה ותרבות מפורסמים, טייקונים בעלי עסקים חובקי עולם ואנשי ביטחון רבי-תעוזה ומעללים. הוא כותב ומבצע שירים, אותם תמצאו ביוטיוב תחת השם Samson Stern - DrSean.

"ענקים מתים זקופים" מאת ד"ר שמשון שטרן ודורון רוזנבלט. הוצאת שמשון שטרן, 294 עמודים.   https://www.anakimetim.com

תגובות