ספר חדש: אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט מאת רמי ארז - המשחקים האולימפיים בעדשה אחרת!

 

ספר חדש:

אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט מאת רמי ארז

המשחקים האולימפיים בעדשה אחרת!



"אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט" מאת רמי ארז, בהוצאת ספרי ניב, הוא ספר מרתק ומעניין  העוסק בחוויה האולימפית באופן שטרם סופר.

בחמישים וחמישה פרקים בהם מאות סיפורים משייט רמי בספרו לאורך ולרוחב עשרים ותשעת המשחקים האולימפיים של התקופה המודרנית. הוא מביט ומצלם את התרחשויות, את תהילת המנצחים, את תוגת המפסידים ואת מה שביניהן. יש בספר את ההיסטוריה של הגנום האנושי בתלבושות שונות. לחלק מהסיפורים לא תאמינו, חלק תיהנו לגלות ובשאר תיהנו להיזכר.

מה אומר מאמן לשני חניכיו, שהם, לא במקרה, האתלטים הטובים ביותר בעולם, דקות אחדות לפני שירוצו זה נגד זה על מדלית הזהב בתחרות החשובה ביותר בחייהם ובחייו?! האם שמונה מדליות הזהב של מייקל פלפס הן, אכן, ההישג האולימפי הגדול ביותר בתולדות המשחקים? או ישנם מתחרים נוספים על התואר. מה קרה לגנרל האמריקאי המהולל כאשר התחרה באולימפיאדת שטוקהולם 1912. אירוח המשחקים האולימפיים – האם מנוע צמיחה ופרוספריטי או שמא אסון כלכלי ובכי לדורות? מי הוא ה"גורו" הגדול של תחום הגיל הרך שחזר מהמשחקים האולימפיים עם מדלית זהב על צווארו. המנצח קיבל את מדלית הכסף וזה שהגיע שני זכה בזהב. הכיצד? איך ניסו האמריקאים בימים החמים של המלחמה הקרה לגרום לעריקה של ספורטאי רוסי מהולל?! ואיך זה נגמר?! מה גרם לקופץ לרוחק ומדליסט כסף להחטיף מכות למתחרה בן ארצו לאחר שנסתיימה התחרות?! מי הן מדינות הספורט האולימפי הגדולות מכולן? והאם, "עם הספר" הוא גם אימפריית ספורט? מתי היו הנשים יכולות לנצח גברים ולזכות בזהב אולימפי?

כמי שעסק כל חייו בייעוץ אסטרטגי ובתוכניות הבראה לארגונים גדולים (כולל חברות בכמה מועצות מנהלים) רמי ארז יודע לקרוא ולנתח מספרים ואת הידע הזה הוא מביא לספר. הוא נוגע לא רק בתחרויות עצמן ובסטטיסטיקה שכל חובב ספורט אמור להכיר, אלא גם בתרבות ארגונית, בפוליטיקה של הספורט ובדרך בה היא שינתה את השיח הציבורי, למשל בנושא מעמד האישה.

"אולימפיאדה זה יותר מספורט" הוא הספר הראשון שרמי כתב למבוגרים. קדמו לו שישה ספרי ילדים ביניהם שניים שעוסקים בספורט: "אולימפיאדה בג'ונגל", על החיות שהחליטו לארגן תחרויות ספורט ביער ו"הסיפור המדהים על מאגסי בוגס והכדורסלנים הקטנים מכרם התימנים". למי שלא מכיר נספר ש"מאגסי" בוגס הוא השחקן הנמוך ביותר בהיסטוריה של ליגת ה-NBA גובהו הוא רק 1.57 מטר, דבר שלא הפריע לו לשחק בארבע קבוצות. "הוא עשה קריירה מדהימה שנמשכה 14 שנה וזה מעורר השראה", טוען רמי שכתב את הספר יחד עם נכדו מתן.

רמי ארז: "הספר מיועד גם לכל מי שחובב ספורט או שיש לו זיקה למשחקים האולימפיים, אבל בעיניי זה הרבה מעבר לזה. אני מאמין שגם כל מי שאוהב פוליטיקה יכול למצוא בספר שלי עניין גדול כי יש בו הרבה פוליטיקה שמתקיימת באולימפיאדה, מי שאוהב את ההיבט של שוויון מגדרי יכול למצוא בספר הזה הרבה מאוד חומר, מי שאוהב כדורסל ימצא כמה סיפורים מרתקים, מי שאוהב אגרוף וכל מה שנמצא בספורט האולימפי וכל מי שאוהב סיפורים אנושיים לא יוכל לעזוב את הספר הזה לשנייה".

 

"אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט" מאת רמי ארז. הוצאת ספרי ניב, 562 עמודים. שנת 2023

תגובות